اهداف کلی و مأموریتها
از جمله اهداف و مأموریتهای اصلی تعریف شده برای معاونت پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع طی دو سال گذشته به شرح زیر از یکدیگر قابل تفکیک است:
- • ارتقا سطح عملکرد معاونت پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع از وضعیت فعلی به يک معاونت تخصصی، كارآمد و پرتحرک
- • ارتقا بهرهوری و ايجاد تحول اداری در كلیه فعالیتهای حوزه معاونت پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع و مدیریتهای تابعه
- • تاکید بر دو اصل سرعت بخشی و سادهسازی در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیازها و درخواستها در مجموعه دانشگاه از جمله معاونتها، دانشکدهها، پژوهشکدهها، پردیسها و سایر بخشها
- • تخصیص با برنامه و بهموقع منابع مالی
- • تلاش برای سالمسازی، شفافسازی بیشتر و جلوگیری از بروز اختلال یا انحراف در انجام امور با رعایت قوانین همراه با صرفهجویی و استفاده درست و مناسب از منابع و امکانات
- • سرعتبخشی به روند بازسازی، نوسازی و احیای بافتهای فرسوده و توسعه فضاهای آموزشی_پژوهشی با تاکید بیشتر بر جذب سرمایه و مشارکتجویی از بخش خصوصی
- • افزایش سطح و ضریب مکانیزاسیون اداری و مالی با هدف پاسخگویی سریعتر و سادهتر به نیازها و پشتیبانی بهتر بخشهای مختلف دانشگاه
- • حاکمسازی هرچه بیشتر و بهتر رویکرد چابکسازی و چالاکسازی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری، مالی و عمرانی
- • توسعه و توانمندسازی منابع انسانی و بهرهگیری مطلوب از توان و ظرفیت آنها در جهت تحقق اهداف عالیه دانشگاه
- • سعی در همکاری، همراهی و تعامل بیشتر با سایر معاونتها، دانشکدهها، پژوهشکدهها و پردیسها و سایر بخشها در جهت حسن اجرای اهداف و برنامههای توسعهای دانشگاه
- • سعی در بهبود نظارت و چگونگی فرایند انجام امور و روشهای کار در مجموعه مدیریتهای زیر مجموعه معاونت
- • سعی در تخصیص مناسب اعتبار و نظارت بر مصرف بهینه آن در واحدهای مختلف بر پایه اصول و ضوابط تعریف شده قانونی و مصوبات دانشگاه
- • سعی در تعامل حداکثری بین ادارات و واحدهای زیر مجموعه، سایر معاونتها، دانشکدهها، پژوهشکدهها، پردیسها و دیگر ادارات و بخشهای دانشگاه با هدف تسهیل و تسریعسازی انجام امور، اقدامات و فرایندها
- • سعی در تسهیل و روانسازی امور جذب، استخدام و کارگزینی همکاران هیاتعلمی و غیر هیاتعلمی
- • انجام و نظارت بر حسن انجام کلیه امور اداری، مالی، عمرانی و رفاهی دانشگاه براساس قوانین، ضوابط، مصوبات و آییننامههای مربوطه
- • رسيدگی به اهداف اجرایی دانشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روشهای کاری مورد عمل در واحدهای مختلف بهمنظور ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی دانشگاه
- • نظارت بر مصرف اعتبارات تخصیصی به واحدهای مختلف براساس بودجه تفصیلی مصوب هیاتامنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل دانشگاه و ارائه گزارش جهت طرح در هیاتامنا
- • تعیین وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت، تنگناها و مشکلات، فرصتها و تهدیدات پیشرو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقا به وضعیت مطلوب
- • جمعآوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز براساس طرح جامع دانشگاه، برنامهریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه
- • انجام تعميرات اساسی بهطور مستمر بهمنظور احیا و نگهداری ساختمانها، فضاها و تاسیسات فرسوده دانشگاه
- • تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی بهمنظور بهینهسازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونتهای دانشگاه
- • استقرار فرایند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی بهمنظور تهیه گزارشهای مدیریت مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف دانشگاه
- • تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری بناها و تجهیزات دانشگاه بهمنظور حفظ و نگهداری از سرمایههای ملی دانشگاه
- • تدوین روشهای اجرایی مناسب برای تامین مایحتاج اداری براساس بودجه و اعتبار در اختیار و صلاح دانشگاه براساس آییننامه مالی و معاملاتی