فرایندهای ارائه خدمات

استخدام:

  • شروع اقدام براساس مجوزها و دستورالعمل‌های وزرات علوم (دریافت و بررسی مدارک، مصاحبه و نمره‌دهی)
  • ثبت نمرات در سامانه مورد نظر
  • استعلام حراست و گزینش
  • ایجاد پرونده فیزیکی/کارتابل اتوماسیون/ثبت اطلاعات پرسنلی/صدور حکم استخدامی

تبدیل وضعیت:

  • درخواست عضو/بررسی شرایط در آیین‌نامه/مکاتبه با رئیس واحد مبنی بر موافقت با تبدیل وضعیت به ضمیمه ارائه ارزیابی
  • استعلام حراست و گزینش و دریافت پاسخ/بررسی پرونده فیزیکی فرد/بررسی نمرات ارزشیابی سه‌ ساله
  • تهیه و تدوین مستندات مذبور برای طرح در هیات اجرایی
  • ارسال اسامی افراد موافقت شده به هیات‌رئیسه/ موافقت رئیس دانشگاه
  • بارگذاری مدارک در سامانه کارمند ایران/دریافت شناسه/صدور احکام

تغییرات پست سازمانی به‌روزرسانی کارتابل اداری:

  • ارسال فرم کارتابل از سوی روسای واحدها
  • بررسی صحت عنوان پست محوله و خالی بودن آن مطابق چارت تفصیلی دانشگاه
  • ارجاع فرم مذبور با توصیحات لازم مبنی بر حذف/انتقال/جابجایی وضعیت کارتابل پیشین به مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه
  • تخصیص پست محوله به تاریخ موثر مرتبط پس از اعلام فناوری مبنی بر اصلاح پست محوله و سیستم ارزیابی عملکرد

مأموریت و انتقال:

  • دریافت و بررسی نامه‌های وارده مرتبط با درخواست مأموریت یا انتقال
  • طرح در کمیته ساماندهی منابع انسانی
  • طرح در هیات اجرایی
  • مکاتبه با واحد مبدا و سایر مکاتبات لازم

صدور احکام:

  • صدور احکام افزایش سالیانه حقوق و مزایای عضو
  • بررسی تاریخ ارتقا پایه برای هر فرد به‌صورت مجزا و صدور حکم/صدور حکم پایه تشویقی، ایثاگری
  • صدور احکام ارتقا رتبه/پرداخت بیمه سربازی و غیره
  • صدور حکم کاهش، افزایش، برقراری، حذف حق اولاد /صدور حکم حذف یا برقراری حق عائله‌مندی
  • صدور احکام انتصابات و برقراری فوق‌العاده مدیریت قرارداد کار معین
  • صدور حکم اعمال مدرک تحصیلی
  • صدور احکام مأموریت، انتقال، مرخصی بدون حقوق، استعفا، آماده به خدمت، بازنشستگی و غیره
  • به‌روز‌رسانی پرونده پرسنلی افراد مطابق با تغییرات مذبور و اصلاح تاریخچه شغلی

ارتقا رتبه:

  • بررسی زمان انتظار تعیین شده در آیین‌نامه استخدامی غیر هیات‌علمی برای ارتقا به رتبه بعدی توسط پرسنل
  • پر کردن فرم ارتقا (موجود در بخش فرم‌های اداره امور کارکنان) و ارسال با نامه رسمی از سوی مدیر/رئیس واحدها به مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
  • جمع‌آوری فرم‌ها و بررسی مدارک و امتیازدهی مطابق دستورالعمل ارتقا در کمیته ارتقای مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
  • تهیه دستور کار ارتقا رتبه کارکنان و طرح در هیات اجرایی منابع انسانی دانشگاه
  • صدور حکم ارتقا رتبه در صورت موافقت هیات اجرایی منابع انسانی

شروع به تحصیل​​​​ و ​​​اعمال مدرک تحصیلی:

  • دریافت نامه موافقت واحد با شروع به تحصیل/اعمال مدرک
  • بررسی رشته/مدرک تحصیلی منطبق با رسته و رشته شغلی فرد و عدم مغایرت با قوانین و مقررات
  • استعلام مدرک دریافتی از مرکز تحصیلی
  • تهیه صورت‌جلسه و طرح در هیات اجرایی
  • صدور حکم

انتصاب:

  • بررسی رسته و رشته شغلی فرد متناسب با پست پیشنهادی و بررسی قوانین و مقررات به استناد تبصره 2 ماده 20 آیین‌نامه
  • استعلام از گزینش و حراست
  • طرح در هیات اجرایی/کمیته طبقه‌بندی مشاغل
  • صدور حکم

ارزیابی عملکرد:

  • ساخت رابط‌سازی برای هر فرد به‌صورت مجزا
  • آماده‌سازی فرم‌های ارزیابی
  • ارسال فرم ارزیابی در بهمن هر سال
  • بررسی فرم‌های ارزیابی به‌صورت مجزا

هیات اجرایی:

  • بررسی نامه‌ها و موارد مرتبط جهت طرح در هیات اجرایی
  • آماده‌سازی دستور کار هیات اجرایی
  • تهیه و تنظیم صورت‌جلسه هیات اجرایی
  • مکاتبات مرتبط و اجرای مفاد مصوبات هیات اجرایی

مجموعه سامانه‌های کارمند ایران (استخدام و به‌کارگیری، پاکنا، مدیریت ساختار، شناسه استخدامی):

  • بارگذاری و به‌روزرسانی کلیه اطلاعات کارکنان جهت صدور شناسه قراردادی و شماره مستخدم
  • گزارش‌گیری و رفع مغایرت‌های شماره مستخدم/شناسه
  • بارگذاری و به‌روزرسانی کلیه احکام پرسنلی کارکنان
  • مدیریت تشکیلات اسمی (ثبت و تغییر انتصاب و انتزاع از خدمت کلیه کارکنان)
  • مدیریت پست‌های سازمانی در سامانه

حضور و غیاب کارکنان (کارکرد/مرخصی/اضافه‌‌کاری):

  • بررسی و ارائه کارکرد روزانه و ماهانه کارکنان براساس ثبت چهره
  • تعریف چهره کارکنان و کنترل سلامت دستگاه‌ها و هماهنگی با فناوری برای تعمیرات دستگاه‌ها
  • ثبت کسر کار/مرخصی‌ها

ایجاد و به‌روز‌رسانی زیرساخت‌های اتوماسیون اداری و مالی:

  • تشخیص مسئله و قرار دادن درخواست برای رسیدگی و اقدام توسط چارگون
  • پیگیری و مذاکره با مرکز فناوری اطلاعات و چارگون در راستای اصلاح
  • آزمون تغییرات صورت گرفته به لحاظ صحت اقدام

گزارش‌گیری و ارائه آمار:

  • تعریف آیتم‌های گزارش‌گیری پرسنلی و احکام مطابق تقاضا از سوی مقام درخواست‌کننده
  • دریافت گزارش‌های متنوع پرسنلی و احکام طبق درخواست
  • تجزیه‌ و‌ تحلیل گزارش‌ها و مکاتبات مرتبط

رویه‌های معمول اداری:

  • صدور گواهی اشتغال به کار
  • انجام مکاتبات اداری اعم از مأموریت آموزشی، جابجایی، مرخصی بدون حقوق، فسخ، استعفا، بازخرید، استعلام از هسته گزینش و مدیریت حراست، استعلام مدارک تحصیلی کارکنان متقاضی اعمال مدرک، مکاتبه با واحدها و غیره
  • به‌روز‌رسانی پرونده پرسنلی افراد مطابق با تغییرات مذبور و اصلاح تاریخچه شغلی
پیوندها:
اداره امور کارکنان و آموزش