انجمن علمی دانشجویی

مربی‌گری آمادگی جسمانی درجه 3:

انجمن علمی دانشجویی علوم ورزشی دوره مربی‌گری آمادگی جسمانی درجه سه را پس از برگزاری یک دوره تئوری مربی‌گری درجه سه که در آبان‌ماه به‌صورت مجازی برگزار شده بود زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی و با حمایت دانشکده علوم ورزشی و تندرستی در تاریخ نهم الی پانزدهم بهمن‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرد.
در این دوره در خدمت مدرسین دکتر محمد فشی عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و دکتر آرزو اسکندری عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید رجایی بودیم که با حضور فوق‌العاده 60 نفر از دانشجویان ودانش‌آموختگان دانشکده برگزار شد.
این دوره شامل یک روز کلاس تئوری حضوری و پنج روز کلاس عملی در محیط دانشگاه بود که در پایان شرکت‌کنندگان موفق به کسب مدرک مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی از فدراسیون ورزش‌های همگانی شدند.

تئوری عمومی مربی‌گری درجه 3:

انجمن علمی زیر نظر فدارسیون ورزش‌های همگانی یک دوره تئوری مربیگری درجه سه تمامی رشته‌های برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در آبان و آذر ماه 1400 برگزار کرده است که در آن 50 نفر از دانشجویان این دانشگاه به‌مدت یک هفته برای 35 ساعت در وبینارهای آموزشی شرکت کردند و در انتهای دوره با شرکت در آزمون پایانی موفق به‌کسب مدرک شدند که گواهی قبولی آنان یک هفته بعد صادر شد.

ارتباطات و همکاری‌های علم

کارگاه +11 کودکان

این کارگاه توسط انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی در سال تحصیلی 1395-1396 در روز پنجشنبه دوازدهم بهمن‌ماه در سالن کنفرانس و زمین چمن دانشکده علوم ورزشی برگزار شد. کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فوتبال با تاکید بر آموزش برنامه 11+ با حضور تقریبا 24 نفر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. با توجه به بروز بالای آسیب در فوتبال و حضور روز‌افزون علاقه‌مندان به این رشته ورزشی، پیشگیری و استفاده از برنامه‌های پیشگیری از آسیب در کلیه افراد فعال در فوتبال ضروری است و هر چه این مساله در سنین پایین و کودکی انجام شود میزان آسیب و ضرری که به فرد و عوامل دخیل وارد می‌شود کمتر است بنابر‌این این کارگاه در دو بخش تئوری و علمی برگزار شد و شرکت‌کنندگان با میزان شیوع آسیب‌های فوتبال در کودکان، ریسک فاکتورهای آسیب‌های کودکان و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های کودکان آشنا شدند. در بخش عملی نیز تمام شرکت‌کنندگان در زمین چمن تمرینات 11+ را اجرا کردند. در پایان نیز گواهی‌نامه شرکت به حاضران در کارگاه اهدا شد.

کارگاه +11 داوران

این کارگاه توسط انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی در سال تحصیلی 1395-1396 در روز پنج‌شنبه سوم اسفند‌ماه در سالن کنفرانس و سالن دانشکده علوم ورزشی برگزار شد. کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فوتبال با تاکید بر آموزش برنامه 11+ با حضور تقریبا 20 نفر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. با توجه به بروز بالای آسیب در فوتبال و حضور روز افزون علاقه‌مندان به این رشته ورزشی، پیشگیری و استفاده از برنامه‌های پیشگیری از آسیب در کلیه افراد فعال در فوتبال ضروری است بازی فوتبال بدون وجود داوران بازی برگزار نخواهد شد و آمادگی داوران در طول بازی و عدم آسیب‌دیدگی آنان ضرورت دارد در نتیجه با استفاده از یک برنامه پیشگیری از آسیب متناسب با داوران می‌توان از بروز آسیب در آنان جلوگیری کرد بنابراین این کارگاه در دو بخش تئوری و علمی برگزار شد و شرکت‌کنندگان با میزان شیوع آسیب‌های داوران، ریسک فاکتورهای آسیب‌های داوران و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های داوران آشنا شدند. در بخش عملی نیز تمام شرکت‌کنندگان در زمین چمن تمرینات 11+ را اجرا کردند. در پایان نیز گواهی‌نامه شرکت به حاضران در کارگاه اهدا شد.
​برنامه گرم کردن +11
‌سومین کارگاه آموزشی انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی در سال تحصیلی 1395-1396 در روز پنجشنبه بیست و هشتم دی‌ماه در سالن کنفرانس و زمین چمن دانشکده علوم ورزشی برگزار شد. کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فوتبال با تاکید بر آموزش برنامه 11+ با حضور تقریبا 30 نفر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در افتتاحیه این کارگاه آقای دکتر توحید سیف رئیس کمیته پزشکی به بیان ضرورت همکاری فدراسیون فوتبال و دانشگاه‌های کشور اشاره کردند و برگزاری این کارگاه را در راستای پیوند این دو بخش دانستند. دکتر علیرضا فارسی رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی نیز اعلام آمادگی کردند به‌عنوان بازوی علمی فدراسیون فوتبال برای انتقال دانش به مربیان و مدیران فوتبال در برگزاری این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش همکاری لازم داشته باشند. در ادامه این کارگاه به مدرسی دکتر مصطفی زارعی در دو بخش تئوری و علمی برگزار شد و شرکت‌کنندگان با میزان شیوع آسیب‌های فوتبال، ریسک فاکتورهای آسیب‌های فوتبال و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های فوتبال آشنا شدند. در بخش عملی نیز تمام شرکت‌کنندگان در زمین چمن تمرینات 11+ را اجرا کردند. در پایان نیز گواهی‌نامه شرکت به حاضران در کارگاه اهدا شد​.

بازدید مدرسه پژوهش سرای شهید مطهری از آزمایشگاه دانشکده تربیت بدنی

در این بازدید که در تاریخ دوازدهم دی‌ماه با حضور 30 نفر از دانش آموزان برگزار شد، دکتر شیخی مسئول آزمایشگاه دانشکده ابزار و وسائل آزمایشگاه تربیت بدنی از جمله دستگاه ایزوکنتیک بایودکس، دستگاه تعادل بایودکس، دوچرخه کارسنج، دستگاه عکس‌العمل، پرش سارجنت، دستگاه موشن (آنالیز حرکت) و وسایل آزمایشگاهی برای کار بر روی موش به بازدیدکنندگان نشان و آموزش دادند و تعدادی از افراد با انجام تست‌ها به‌‌صورت عملی با دستگاه‌ها و آزمون‌های آزمایشگاهی آشنا شدند.

دانشجويانی که تمايل به عضويت در انجمن علمی دارند می‌توانند جهت پر‌کردن فرم عضويت به وب‌سايت دانشکده مراجعه نمايند و يا اين که به صورت حضوری اقدام به پرکردن فرم اعضای عادی نمايند. شايان ذکر است. اعضای عادی پس از فعاليت در انجمن به فهرست اعضای فعال خواهند پيوست و برای اعضای فعال کارت عضويت فعال صادر خواهد شد .
دانشجويان جهت برقراری ارتباط با
انجمن علمی می‌توانند از طريق ایمیل انجمن varzesh_sc@sbu.ac.ir يا اين‌که در صورت تمايل از طريق صندوق انتقادات و پيشنهادات (جنب آموزش دانشکده) اقدام نمايند.
لازم به‌ذکر است که برد انجمن (کنار صندوق انتقادات و پيشنهادات) جهت اطلاع‌رسانی نسبت به برنامه‌های انجمن به اعضا و دانشجويان محترم نصب شده است.

Responsive Image
پیوندها:
گزارش فعالیت‌های انجمن علمی
گفتگو‌های علمی و تخصصی
برنامه کاربردی فیگور
رویدادهای علمی
نشریه علمی
تاریخچه انجمن
اطلاعات تماس:
varzesh_sc [at] sbu.ac.ir