شرح وظایف

معرفی مدیریت امور هیات‌علمی
با توجه به نقش محوری و سازنده اعضای هیات‌علمی در بالندگی و رشد علمی دانشگاه، بهره‌مندی و به‌کارگیری اعضای هیات‌علمی فرهیخته امری ضروری است. «مدیریت امور هیات‌علمی» با هدف انجام روان و چابک امور مرتبط با اعضای هیات‌علمی، به‌صورت یک مدیریت مستقل تحت نظارت ریاست دانشگاه از ابتدای سال 1394 تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز نمود. پيش از آن، رسیدگی و پیگیری امور هیات‌علمی به‌صورت پراکنده در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه صورت می‌گرفت. 
شرح وظایف
  • اجرای سیاست‌ها و خط‌ مشی‌های دانشگاه در زمینه‌های جذب و ارتقای متقاضیان عضو هیات‌علمی
  • نظارت بر انجام امور اداری دبیرخانه هیئت اجرایی جذب و مسئولیت دبیری هیئت اجرایی جذب دانشگاه
  • نظارت بر انجام امور اداری تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی و متقاضیان ترفیع سالانه
  • نظارت بر انجام امور اداری، تمدید قراردادهای اعضای هیات‌علمی
  • ارائه برنامه جامع جهت آموزش، توانمندسازی و دانش‌افزایی اعضای هیات‌علمی دانشگاه
  • نظارت بر انجام امور اداری متقاضیان ارتقا، ترفیع و احتساب سوابق علمی اعضای هیات‌علمی
  • پیشنهاد آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم
  • برآورد و تامین نیروی انسانی لازم برای انجام امور تخصصی و اداری مدیریت مربوط
  • کنترل و نظارت بر انجام امور توسط کادر اداری مدیریت مربوط
  • تهیه و تنظیم گزارش‌های اداری از برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌ها و ارائه به رئیس دانشگاه
وظایف اداره جذب و تبدیل وضعیت
  • شناسایی و تعیین نیازهای جذب اعضای هیات‌علمی در گروه‌های آموزشی و پژوهشی
  • انجام فراخوان عمومی برای جذب اعضای هیات‌علمی
  • پیگیری امور استخدام اعضای هیات‌علمی اعم از قراردادی، پیمانی، هیات‌علمی طرح سربازی، ماموریت و انتقال اعضای هیات‌علمی در چارچوب آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط
  • جذب اعضای هیات‌علمی متقاضی استخدام در دانشگاه در چارچوب آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط
  • ارائه گزارش‌های سالیانه به هیات مرکزی جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری
وظایف اداره ارتقا
  • انجام کلیه امور مرتبط با ارتقای اعضای هیات‌علمی
  • بررسی ساختار هرم مرتبه علمی و ارائه راهکار مناسب در جهت اصلاح آن
  • ارائه راهکار مناسب جهت طرح تمام وقتی اعضای هیات‌علمی و بررسی پیشنهادهای موردی و اخذ تصمیم
وظایف اداره تمدید، ترفیع و تعالی 
  • بررسی مستمر مجموعه قوانین و مقررات اداری و استخدامی اعضای هیات‌علمی
  • تهیه و تنظیم برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی اعضای هیات‌علمی
  • تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص توانمندی‌های آموزشی اعضای هیات‌علمی
  • تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص نتایج ارزشیابی اعضای هیات‌علمی
  • برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت ارائه آموزش‌های مورد نیاز اعضای هیات‌علمی
  • انجام پیگیری کلیه امور مربوط به ترفیع اعضای هیات‌علمی در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های مربوط
  • پایش و ارزشیابی عملکرد اعضای هیات‌علمی
  • نظارت و کنترل واحدهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات‌علمی مستقر در دانشکده‌ها
  • ارائه بازخورد مناسب از نتایج ارزشیابی به اعضای هیات‌علمی
اطلاعات تماس:
22431877 و 29902216
mfa@sbu.ac.ir