کتابخانه
تاریخچه:
کتابخانه دانشکده مديريت و حسابداری در سال 1370 بهدنبال تاسيس دانشکده با انتقال 240 جلد کتاب فارسی و لاتين مربوط به مديريت از دانشکده انفورماتيک سابق و 350 جلد کتاب فارسی و لاتين مربوط به مديريت از دانشکده انفورماتيک سابق و 350 جلد کتاب فارسی و لاتين مربوط به رشته حسابداری از دانشکده اقتصاد بههمراه 16 عنوان مجله خارجی و 25 عنوان مجله فارسی تشکيل شد. با تلاش و پيگيری دانشگاه و دانشکـده، هماکنون کتابخانه تخصصی دانشکده مديريت و حسابداری دارای مجموعه غنی مطالعاتی و تخصـصی، فارسی و لاتين، خصوصا منابع لاتين چاپ سالهای اخير است که علاوه بر اعضای کتابخانه اعم از دانشجویان، اساتید محترم و همکاران دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد.
مجموعه کتابخانه:
در حال حاضر حدود 15 هزار عنوان کتاب فارسی و 4 هزار عنوان کتاب لاتين در کتابخانه موجود است که مراجعين برای انتخاب کتاب، میتوانند از رايانههای مستقر در بخش امانات استفاده نمايند. در ضمن بخش امانات کتابخانه از نظام قفسه بسته پيروی کرده و دانشجويان نمیتوانند مستقيما به مخازن اين بخش برای انتخاب منابع مورد نظر دسترسی داشته باشند.
ساختمان کتابخانه و طراحی:
معماری اين ساختمان همانند ديگر ساختمانهای دانشکده ايرانی و اسلامی است و در مساحتی حدود 300 متر مربع به شرح زير واقع شده است:
ميز امانت، بخش نشريات و کتب مرجع، ميزهای مطالعه سالن خواهران و برادران، فضای مربوط به مخازن فارسی و لاتين و بخش مرجع در فضای داخلی کتابخانه دانشکده مديريت و حسابداری است.
جريمه دير کرد کتاب:
تا 5 روز بدون احتساب تعطيلات و پس از آن به ازای هر روز تاخير مبلغ 1500 ريال در نظر گرفته شده است، و شخص خاطی تا زمان پرداخت مبلغ جريمه از امانت گرفتن محروم خواهد بود.
زمان فعاليت کتابخانه:
کتابخانه دانشکده مديريت و حسابداری در طول ايام هفته از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 8 الی 15 بعدازظهر باز است (ساعت 12 الی 13 مخزن كتابخانه تعطيل است). همچنین چکيده پاياننامههای دکتری در رشتههای مديريت دولتی ومديريت بازرگانی بهصورت الکترونيکی بر روی سايت دانشکده قرار دارد.
چکيده پاياننامههای کارشناسیارشد رشتههای مديريت صنعتی، بازرگانی، دولتی، حسابداری، مديريت مالی، مديريت فناوری اطلاعات، مديريت کارآفرينی
شرايط استفاده از کتابخانه:
ردیف | جایگاه دانشگاهی | تعداد مجاز کتاب امانتی | تعداد روزهای امانت |
---|---|---|---|
1 | اعضای هیاتعلمی | 8 | 30 روز |
2 | دانشجويان دکتری | 6 | 30 روز |
3 | دانشجويان کارشناسیارشد | 5 | 20 روز |
4 | دانشجويان کارشناسی | 5 | 10 روز |
5 | کارکنان دانشگاه | 10 | 20 روز |
نحوه ورود به پروفايل کتابخانه (آذرسا)
چگونگی ورود دانشجویان، اعضای هیاتعلمی، و کارمندان به پروفایل شخصی در سامانه آذرسا:
- ابتدا وارد سایت سامانه آذرسا به آدرس Centlib.sbu.ac.ir شوید.
- از قسمت ورود، ورود کاربر را انتخاب نمایید.
شناسه و رمزعبور کاربران شهید بهشتی به شرح ذیل میباشد:
- دانشجویان (همه مقاطع تحصیلی)
شناسه: کد ملی
رمزعبور: شماره دانشجویی
- اعضای هیاتعلمی و کارمندان
شناسه: کد ملی
رمزعبور: شماره پرسنلی
نکات:
- نکته اول: افرادی که کد ملی آنها با 0 و یا 00 شروع میشود لازم نیست صفرهای اول را وارد نمایند.
مثال : 0069760942 به صورت 69760942 وارد میشود.
- نکته دوم: چنانچه بعد از وارد کردن شناسه و رمزعبور، سامانه به شما پیام خطا داد بهجای رمزعبور اعلام شده در بالا اعداد 123456 را وارد نمایید. اگر پس از امتحان این مرحله هم، شما با پیغام خطا مواجه شدید لطفا با «بخش گردش و امانت» تماس حاصل نمایید.
در صورت هرگونه پرسش با بخش «بانکهای اطلاعاتی» تماس حاصل فرمایید.
مراحل تسويه دانشجويان:
- • تحويل کارت دانشجويی به واحد حراست دانشگاه بهصورت حضوری
- • اطمينان از عدم بدهی به کتابخانه - درج عدم تسويه در گزارش 522 از سامانه گلستان
- • تماس تلفنی با کتابدار برای انجام تسويه
- • تماس تلفنی با کتابخانه مرکزی بخش گردش و امانت
- • دانشجويان تحصيلات تکميلی در حال انجام امر تسويه به سايت کتابخانه مرکزی جهت بارگذاری فايل پاياننامه خود مراجعه نمايند