گروه روانشناسی
گروه روانشناسی فعالیت خود را در سال 1357 با تاسیس رشته روانشناسی کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی با هدف اختصاصی تربیت افراد با مفاهیم و اصول نظری و عملی روشهای پژوهش در علم روانشناسی و فراگیری مهارتهای حرفهای در شاخه کودکان استثنایی آغاز کرد و در سال 1383 نسبت به ایجاد گرایش روانشناسی بالینی در همان مقطع نیز اقدام کرد. با گذشت زمان و با هدف توسعه گروه روانشناسی، در سال 1378 با هدف عام برنامه ارایه معلومات و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای بهعهده گرفتن فعالیتهای آموزشی و پژوهشی سازمان و نهادیهای جمهوری اسلامی و با هدف خاص برنامه آمادهسازی افراد در عهدهگیری مسئولیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاهها این شاخه از رشته روانشناسی در مقطع کارشناسیارشد تاسیس شد و در سالهای 1380 و 1382 به ترتیب رشتههای روانشناسی تربیتی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در مقطع کارشناسیارشد که با هدف تحقیق در زمینه موضوعات روانشناسی تربیتی و اهتمام ورزیدن نسبت به تهیه و ساخت ابزارهای اندازهگیری روانی و تربیتی در رشته روانشناسی تربیتی و فعالیت در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات و ناسازگاریهای روانی کودکان و نوجوانان در مراکز مختلف (کلینیکها، مراکز اصلاح و تربیت، بیمارستانها و به ویژه در بخش اطفال بیمارستانهای روانی، مراکز مراقبت شبانهروزی، مهد کودک و مدارس) و تحقیق در زمینه موضوعات روانشناسی بالینی کودک و نوجوان راهاندازی شد.
در سالهای 1383، 1385 و 1388 گروه روانشناسی با هدف تربیت افراد در مقاطع بالاتر تحصیلی، انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی، فعالیت موثر در روانشناسی آموزشگاهی، ایجاد صلاحیت نظری، پژوهشی و بهکاربسته در روانشناسی، آمادگی تفکر انتقادی در زمینه مبانی نظری روانشناسی و انتقال مبنای پژوهشیهای کاربردی جهت استفاده در موقعیتهای زندگی روزمره و شغلی، تربیت روانشناسان بالینی و آشنا کردن آنان با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تشخیص و درمان بیماریهای روانی، ایجاد امکان کسب تجربه بالینی تحتنظر متخصصان کارآزموده در مراکز مشاوره خدمات درمانی و کسب تجربه در زمینه پژوهش بالینی به ترتیب سال اقدام به تاسیس رشته روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی و روانشناسی بالینی در مقطع دکتری نمود.
در سالهای 1383، 1385 و 1388 گروه روانشناسی با هدف تربیت افراد در مقاطع بالاتر تحصیلی، انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی، فعالیت موثر در روانشناسی آموزشگاهی، ایجاد صلاحیت نظری، پژوهشی و بهکاربسته در روانشناسی، آمادگی تفکر انتقادی در زمینه مبانی نظری روانشناسی و انتقال مبنای پژوهشیهای کاربردی جهت استفاده در موقعیتهای زندگی روزمره و شغلی، تربیت روانشناسان بالینی و آشنا کردن آنان با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تشخیص و درمان بیماریهای روانی، ایجاد امکان کسب تجربه بالینی تحتنظر متخصصان کارآزموده در مراکز مشاوره خدمات درمانی و کسب تجربه در زمینه پژوهش بالینی به ترتیب سال اقدام به تاسیس رشته روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی و روانشناسی بالینی در مقطع دکتری نمود.