صفحه اصلی
شرکت اساتید و دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی در دوره آموزشی،پژوهشی(مدرسه تابستانه) صربستان 1401
  • 2086 بازدید

به منظور توسعه همکاری های علمی و پژوهشی در حوزه علوم ورزشی و بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی و آکادمی ملی ورزش بلگراد، گروهی از دانشجویان دانشکده از مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی روز جمعه 1/7/1401در قالب برنامه دوهفته ای علمی-آموزشی (مدرسه تابستانه) عازم بلگراد پایتخت صربستان شدند.

در هفته اول برنامه ،کاروان اعزامی در روز یکشنبه از مراکز تاریخی و فرهنگی بلگراد بازدید بعمل آوردند و در ادامه برنامه های این هفته از روز دوشنبه 4/7 تا جمعه 8/7 از ساعت 9 تا 16 در کلاس های آموزشی که شامل دروس مختلف از جمله علم تمرین، بیومکانیک ورزش های مختلف، برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی، استعدادیابی ورزشی، نقش یوگا در سلامت، حرکات ریتمیک در ورزش، آسیب شناسی ورزشی، اصول نوشتار طرح های تجاری ورزشی و موضوعات ورزش قهرمانی بود، شرکت نمودند . همچنین کاروان دانشکده از اماکن و تجهیزات ورزشی باشگاه های ستاره سرخ بلگراد و پارتیزان بلگراد که از باشگاه های معتبر ورزشی اروپا هستند بازدید نمودند و از تمرینات تیم های اول این دو باشگاه و کمپ های پزشکی-ورزشی وبدنسازی آن ها دیدن کردند.

در هفته دوم رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران  در صربستان با شهردار شهر پوژارواک جلسه ای در خصوص بررسی زمینه های همکاری علمی-ورزشی بین شهر پوژارواک و شهرهای ایران برگزار نمودند. بعد از این جلسه اعضای کاروان به همراه سفیر ایران از باشگاه اسب سواری این شهر که قدیمی ترین باشگاه این کشور بود بازدید نمودند. در ادامه برنامه های این هفته کلاس های آموزشی تخصصی مختلف شامل ریکاوری و خستگی در ورزش، صلح ،ورزش و حقوق بشر، برنامه ریزی تمرین در ورزش های واترپلو و بسکتبال و بیومکانیک اسکی، تکنولوژی و مهندسی ورزش در کشتی، هوش مصنوعی در ورزش و برندسازی شخصی در ورزش هر روز بین ساعت 9 تا 15 برگزار گردید. در ادامه بازدید ها از آکادمی تنیس نوواک جوکوویچ که از بهترین تنیسورهای حال حاضر جهان است و تمرینات تیم والیبال ستاره سرخ بلگرداد بازدید بعمل آمد.

در روز آخر هم کاروان اعزامی از سالن ورزشی مرکزی بلگراد که محل برگزاری مسابقات بین المللی از جمله مسابقات اخیر جام جهانی کشتی بوده است بازدید داشتند و با طراحی و معماری این سالن عظیم آشنا شدند.

لازم به ذکر است در هفته اول ، دکتر سجاد احمدی زاد و دکتر سید عماد حسینی و در هفته دوم دکتر محمد پورکیانی و دکتر حمیداله حسنلویی از اساتید دانشکده در کارگاه ها و سخنرانی های علمی در حیطه تخصصی خود سخرانی داشتند .در مجموع طی دوهفته تعداد 18 کلاس و کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف تخصصی برگزار گردید.

همچنین طبق توافق بعمل آمده با آکادمی ملی ورزش بلگراد برنامه ریزی شده است تا متقابلا دانشجویان و اساتید علوم ورزشی آکادمی صربستان در تابستان 1402 در دوره مشابهی در کشور ایران حضور یابند و در صورت توافق مسئولان این دوره به طور مستمر هر ساله در تابستان برگزار گردد.

در پایان سفر کاروان اعزامی روز پنج شنبه 14 مهرماه ساعت 23:55 از فرودگاه بین المللی بلگراد، صربستان را به مقصد ایران ترک نمودند و در روز جمعه 15 مهرماه ساعت 14:15 همگی به سلامت در فرودگاه بین المللی امام خمینی به کشور و آغوش خانواده ها برگشتند. 

افزودن نظرات