صفحه اصلی
کتاب طراحی کشاورزی شهری منتشر شد
  • 16837 بازدید

کتاب «طراحی کشاورزی شهری: راهنمای کامل برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت‌وساز، نگهداری، و مدیریت چشم‌اندازهای طبیعی و خوراکی» با ترجمه دکتر امید نوری، استادیار پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی و فاطمه مهسا کارآموزیان منتشر شد.

کتاب طراحی کشاورزی شهری، نوشته آپریل فیلیپس است و در 378 صفحه با قیمت: 1.100.000 ریال در سال 1400 توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است.

کتاب طراحی کشاورزی شهری نخستین کتاب جامع علمی، فنی و اجرایی برای معرفی و ساخت محوطه‌های کشاورزی شهری و طراحی منظر با گیاهان مثمر است که در کشور ترجمه شده است. این کتاب فصل مشترک کشاورزی شهری، بوم‌شناسی (ecologyطراحی منظر و جامعه‌شناسی است. کتاب گفتمانی است دربارۀ تهیۀ مواد غذایی در درون شهر و هموارساختن راه برای رسیدن به جوامع و محیط سالم. مروری جامع است بر محوطه‌های (مناظر) خوراکی و توضیحاتی که با بیش از 300 عکس کامل می‌شود.

این اثر بر پایۀ اصول محیط‌زیست و این ایده آغاز می‌شود که تولید مواد غذایی بخشی از شبکۀ سیستم‌های شهری یک شهر است. در این کتاب فرایندهای طراحی منظر مبتنی بر روش‌های مناسبِ یک چرخۀ زندگی و روش‌های مبتنی بر احیاکنندگی فکر و توسعه بررسی و ابزار و راهبردهایی ارائه می‌شود که تصمیم‌گیری آگاهانه دربارة برنامه‌ریزی، طراحی، بودجه‌بندی، ساخت، نگهداری، بازاریابی و افزایش پایداری مناظر شهری را ممکن و راه‌های رسیدن به محیط‌های شهری سبزتر و سالم‌تر را آشکار می‌کند.

در این کتاب دربارۀ چگونگی برنامه‌ریزی، طراحی، سرمایه‌گذاری، ساخت و شیوۀ به‌کاربردن جنبه‌های پایدار گونه‌شناسی منظر خوراکی (edible landscape) شرح کاملی آورده شده است. بیش از دوازده نوع از کشاورزی شهری شرح داده شده است: باغ‌های عمومی، مزارع شهری، مجتمع‌های خوراکی، بام‌ها و دیوارهای عمودی سبز، حیاط مدرسۀ خوراکی، کاشتن جدول، محوطه‌های خوراکی درون پارک‌ها، میدان‌های عمومی، محوطۀ خیابان و سیستم‌های زیرسازی سبز و.

این کتاب برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی، به‌ویژه علوم باغبانی و اگرواکولوژی، معماری منظر، فضای سبز و طراحی محیط‌زیست و همچنین برنامه‌ریزان کشاورزی و طراحان شهری مفید است.​​​​​​​

افزودن نظرات