صفحه اصلی
کتاب اگرواکولوژی در سپهر پساتوسعه: اکولوژی سیاسی کشاورزی منتشر شد
  • 19452 بازدید

کتاب «اگرواکولوژی در سپهر پساتوسعه: اکولوژی سیاسی کشاورزی» ترجمه دکترعلیرضا کوچکی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر عبدالمجیدمهدوی دامغانی، دانشیار گروه کشاورزی اکولوژیک پژوهشکده علوم محیطی و دکتر حسین محمودی، استادیار گروه کشاورزی اکولوژیک پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

 

این کتاب تالیف عمر فیلیپه خیرالدو است و در سال 1400 در 208 صفحه قطع وزیری، با قیمت 500000 ریال، توسط انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شده است.

 

روابط درهم‌ تنیده کشاورزی با قدرت از جمله موضوعاتی است که آن چنان که باید و شاید مورد توجه اکولوژی سیاسی و بینش زیست‌محیطی قرار نگرفته است. نباید از نظر دور داشت که مطالعات بسیار ارزشمندی در این حوزه از دانش صورت گرفته است و مقالات برجسته‌ای به موضوع رابطه میان کشاورزی و قدرت پرداخته‌اند. با این حال، تاکنون منابع مکتوب چندانی در زمینۀ واکاوی مبانی نظری اکولوژی سیاسی و خاستگاه فکری گفتمان ها، عملیات و انگاره‌های این حوزه برای کشف و تبیین تعارضات موجود در کشاورزی منتشر نشده است. در این میان، اگرواکولوژی بیش از دیگر علوم کشاورزی به ابعاد قدرت در کشاورزی پرداخته است. در کتاب حاضر، نویسنده بر آن بوده است تا نشان دهد طرح مباحث سیاسی اگرواکولوژی در بستر اکولوژی سیاسی و نظریۀ پساتوسعه و نه بررسی اگرواکولوژی در ذیل چارچوب‌های توسعه پایدار یا توسعه روستایی می‌تواند به نتایج مفیدی منجر شود.​​​​​​​

افزودن نظرات