صفحه اصلی
مرکز نوآوری صنایع دریایی مکران و مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی افتتاح شد
  • 9011 بازدید

مراکز نوآوری صنایع دریایی مکران پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی و مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، یکشنبه 20 تیر 1400 با حضور در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، «مرکز نوآوری صنایع دریایی مکران»، «مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی» و ساختمان «پارک علم و فناوری عباسپور» را افتتاح کرد و از «مرکز ساخت و فناوری موتورهای دریایی»، «مرکز نوآوری دانشکده برق» و «کارگاه توربین ماشین» بازدید کرد.

شتابدهنده مکران در سال 1399 با هدف تکمیل چرخه زنجیره ارزش در صنایع دریایی و ساحلی ایجاد شد تا از پتانسیل‌های بسیار زیاد در ایران که کشوری با سواحل گسترده است، استفاده شود. در این شتابدهنده، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر روی استارتاپ‌های فعال حوزه‌های شناوری، فراساحل، زیرسطحی، رباتیک دریایی و غیره انجام می‌شود.

دکتر ستاری، در ادامه مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی را افتتاح کرد. در این مرکز محصولاتی چون آلیاژهای هوشمند نایتینول تولید شده از دو عنصر نیکل و تیتانیوم کاربردی در صنایع مختلف و سوند حالب جی‌جی و اندوبگ کاربردی آن در جراحی‌های لاپاروسکوپی در هنگام خارج کردن کیسه صفرا و کیست تخمدان تولید شده است.

 

 دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در این مراسم در سخنانی از دکتر ستاری، دکتر پیمان صالحی و دکتر قادری‌فر، برای حمایت از جوانان فعال، نخبه و کارآفرین قدردانی کرد و گفت: امروز پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف افتتاح شد. استقبال جوانان از مراکز نوآوری و کارآفرینی و حضور و فعالیت نخبگان در استارتاپ‌ها، مایه امیدواری است.

رئیس دانشگاه، از برنامه‌های بلندمدت دانشگاه شهید بهشتی برای توسعه پردیس فنی و مهندسی شهیدعباسپور خبر داد و تاکید کرد: پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با برخورداری از اعضای هیات علمی متخصص، جوانان مستعد و نخبه و زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی منحصربه فرد، شرایط مطلوبی برای حضور و فعالیت مراکز نوآوری و کارآفرینی دارد؛ به مدد وجود این بسترهای مناسب، توسعه پارک علم فناوری دانشگاه شهید بهشتی در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور در دستور کار مدیریت کلان دانشگاه شهید بهشتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تصویب هیات امناء دانشگاه شهید بهشتی، 10هکتار از مجموع 50 هکتار مساحت پردیس فنی و مهندسی عباسپور به طرح توسعه و گسترش پارک علم و فناوری، اختصاص یافته است و با فراهم آمدن بسترهای لازم، فرایند استقرار مراکز و شرکت‌های نوآور و استارتاپ‌ها آغاز شده است. براساس چشم‌اندازهای ترسیم شده امیدواریم در آینده نزدیک این پردیس به قطب مهندسی و نوآوری و پارک علم و فناوری فعال در آن، به برترین پارک علم و فناوری شرق تهران تبدیل شود. حضور اعضای هیات‌علمی متخصص و دانشجویان با انگیزه و حمایت‌های مدیران کشور از جمله معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازوهای پرتوان ما در رسیدن به این افق هستند.

دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دکتر قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی؛ دکتر اطاعت معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع؛ دکتر شکری معاون پژوهشی و فناوری؛ دکتر افضلیان معاون آموزشی؛ دکتر فارسی معاون دانشجویی؛ دکتر پرند رئیس پارک علم و فناوری؛ دکتر برزویی رئیس پردیس فنی و مهندسی عباسپور و جمعی از روسای دانشکده ها، مدیران و معاونان پردیس فنی و مهندسی عباسپور و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن نظرات