صفحه اصلی
اولویت اول و اصلی مسئولان دانشگاه، سلامت دانشجویان است
  • 17926 بازدید

آئین استقبال از دانشجویان ورودی 1400 دانشگاه شهید بهشتی، با حضور دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه، شنبه 15 آبان بر بستر تلویزیون اینترنتی و توسط روابط‌عمومی دانشگاه برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی، دکترسعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید بهشتی و استاد دکتر مجید شهریاری، شهید علم و دانش را گرامی داشت و حضور دانشجویان ورودی 1400 را در دانشگاه شهید بهشتی خیر مقدم گفت و اظهار داشت: به شما دانشجویان عزیز و خانواده‌های محترمتان از صمیم قلب تبریک عرض می‌نمایم و حضورتان را در جمع خانواده بزرگ دانشگاه شهید بهشتی خیرمقدم می‌گویم. امروز شاهد به بار نشستن تلاش و کوشش شما عزیزان برای عبور از سد ازمون سراسری و راهیابی به یکی از دانشگاه‌های برتر کشور هستیم.

ایشان افزود: خداوند فرصت بی‌نظیر تحصیل علم را در اختیارتان قرار داده است؛ این فرصت مغتنمی است تا شما جوانان نخبه و مستعد با کسب علم و دانش، استعداد و توانتان را شکوفا نمایید؛ امید دارم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه خوشنام شهید بهشتی بتوانید در این راه موفق و پیروز باشید. جوانی، نعمتی ارزشمند است؛ این ایام را قدر بدانید.

رئیس دانشگاه، در خصوص زمان و نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه تصریح کرد: در حاضر حاضر بالغ بر 3500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور دارند که از این تعداد 1300 نفر در خوابگاه ساکن هستند؛ در تلاشیم با اخذ مجوزهای لازم و مهیا کردن شرایط مناسب، در اولین فرصت شاهد حضور شما عزیزان در صحن دانشگاه باشیم؛ اولویت اول و اصلی مسئولان دانشگاه، سلامت دانشجویان عزیز است.

حجت‌الاسلام رجالی، مسئول نهاد رهبری مقام معظم رهبری؛ با خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید، با تاکید بر تعریف هدف در زندگی، تصریح کرد: همه ما مسافرانی هستیم که ناگزیر به طی این مسیریم، اگر در زندگی هدفی را دنبال نکنیم عمر مفیدی نخواهیم داشت؛ برای رسیدن به هدف باید راهنما داشت. شما دانشجویان عزیز در طول دوران تحصیل نیز ضروری است هدفی ترسیم نمایید و با کمک و راهنمایی استادان دراین مسیر گام بردارید و با احترام به ساحت علم، خودتان و استادان؛ دانش کسب نموده را مزین به تقوا نمایید.

اجرای دروس دوره کارشناسی بصورت حضوری، مشروط به اعلام ستاد ملی مبارزه با کروناست

دکتر علی اکبر افضلیان، معاون آموزشی دانشگاه؛ در سخنانی ضمن خیر مقدم به دانشجویان با ارائه گزارشی اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی یکی از ۱۳ دانشگاه بزرگ و برتر کشور است که قریب  ۶۲ سال قدمت و بالغ بر ۱۱۰ هزار دانش‌آموخته دارد. در حال حاضر ۹۰۰ عضو هیئت علمی، ۱۹۰۰۰ دانشجو در ۲۰ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی این دنشگاه مشغول به فعالیت علمی و آموزشی هستند. دانشگاه شهید بهشتی در ۴ پردیس دانشگاهی شامل پردیس مرکزی در اوین، پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور در حکیمیه، پردیس زیرآب در استان مازندارن و پردیس اکباتان و در فضایی نزدیک به ۱۲۰ هکتار گسترش یافته است.

دکتر افضلیان، با تشریح «اقتضائات یادگیری غیرحضوری»؛ مهارت در بکارگیری سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه؛ برقراری ارتباط موثر دانشجویان با کلاس درس؛ ارتباط کافی بین مدیران دانشکده، گروه و اساتید با دانشجویان؛ ایجاد گروه در فضای مجازی برای ارتباط به موقع و تبادل‌نظر عمومی؛ دسترسی به منابع درسی شامل کتب، اسلایدها، تمرینات، نرم‌افزارهای مربوط و ارتباط و مشاوره با اساتید و سایر دانشجویان را ازجمله راهکارها برای افزایش سطح یادگیری در آموزش غیرحضوری دانست.

معاون آموزشی دانشگاه بر حضوری شدن  تدریجی آموزش تاکید کرد و خاطرنشان شد: از ابتدای همه‌گیری، امتحان جامع دانشجویان دکتری به صورت حضوری برگزار شده است؛ از ابتدای ترم، فعالیت در آزمایشگاه، کتابخانه و پایان‌نامه و رساله نیز به صورت حضوری از سرگرفته شده است‌. همچنین از اول آبان سال جاری، برخی کلاس‌های درس دانشجویان دکتری بصورت ترکیبی (حضوری/غیرحضوری) دایر شد. مقرر شده است از اول آذرماه، جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله‌ها نیز بصورت حضوری برگزار شود. اجرای دروس عملی کارشناسی، دروس نظری کارشناسی ارشد و دروس دوره کارشناسی بصورت حضوری، مشروط به اعلام ستاد ملی مبارزه با کروناست.

در ادامه دکتر سالمکار، مدیر خدمات دانشجویی دانشگاه، با معرفی این مدیریت و تشریح وظایف ادارات آن، بر ضرورت آگاهی دانشجویان از آیین‌نامه‌های آموزشی تاکید کرد. ایشان همچنین به برخی از سوالات دانشجویان در حوزه آموزش پاسخ داد.

تعداد فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان دکتری، دو برابر سهمیه مصوب است

دکتر فارسی، معاون دانشجویی نیز در سخنانی به معرفی معاونت دانشجویی و زیرمجموعه‌های این معاونت پرداخت. ایشان درخصوص نحوه واگذاری خوابگاه و اعطای وام به دانشجویان گفت: خوابگاه به دانشجویان غیربومی تعلق می‌گیرد؛ براین اساس در مرحله اول دانشجویان غیربومی روزانه در اولویت قرار دارند. در مرحله بعد خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم اختصاص می‌یابد. دانشجویان متقاضی دریافت وام تا 25 آذر فرصت دارند درخواست خود را در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت نمایند، وام به همه دانشجویان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

ایشان از اختصاص دو برابری سهمیه فرصت مطالعاتی به دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: در دوره دکتری، فرصت مطالعاتی داخل محدودیتی ندارد؛ برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور نیز دو برابر سهمیه مصوب، فرصت به دانشجویان دکتری اختصاص یافته است.

معاون دانشجویی دانشگاه در خصوص اختصاص خوابگاه در شرایط محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که در مرحله پژوهش و انجام پایان‌نامه و رساله هستند در خوابگاه اسکان دارند؛ ما آمادگی داریم تا در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضوری شدن دانشگاه‌ها، پذیرای دانشجویان عزیز در خوابگاه باشیم.

دکتر علیرضا طالب‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی؛ دیگر سخنران این مراسم با معرفی معاونت مذکور گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی از چهار بخشِ مدیریت فرهنگی و اجتماعی، مرکز مشاوره و آموزش های اجتماعی، مدیریت امور شاهد و ایثارگر و گروه مطالعات و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است. مرکز فنی و حرفه‌ای، انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی هنری، تشکل‌ها  و دفتر ارتقاء تحصیلی از جمله حوزه‌ها و بخش‌های فعال معاونت فرهنگی و اجتماعی هستند.

ایشان افزود: در هر سال تحصیلی  بیش از 100دوره آموزشی نرم‌افزارهای هنری و مهارتی در  مرکز فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و مهارت‌آموزان برای اخذ مدرک بین‌المللی فنی و حرفه ای معرفی می‌شوند. دفتر ارتقای تحصیلی در نیمسال اول سال تحصیلی 99-1400 با هدف افزایش مهارت‌های تحصیلی و پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان شروع به‌کار کرده است.

دکتربرزویی، رئیس پردیس فنی و مهندسی شهید بهشتی با معرفی این پردیس گفت: پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، این پردیس با بهر‌ه‌مندی از اعضای هیات علمی و متخصصان زبده، نقطه اتصال بین دانشگاه و بخش صنعت است. مرکز آموزش‌های تخصصی پردیس، بزرگترین مرکز آموزشی تخصصی دانشگاهی در کشور و کم نظیر در سطح منطقه است که آموزش‌های مهارت‌محور را به متقاضیان داخلی و خارجی ارائه می دهد.

پخش کلیپ معرفی دانشگاه و اجرای موسقی زنده از دیگر بخش‌های آئین استقبال از دانشجویان ورودی 1400 دانشگاه شهید بهشتی بود.

افزودن نظرات