صفحه اصلی
نشست رئیس دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات برگزار شد
  • 9310 بازدید

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و برخی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، چهارشنبه 21 آبان ماه 99 با هدف آشنایی بیشتر با مسائل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از این دانشکده بازدید و طی نشستی 3 ساعته در جریان مشکلات آموزشی، پژوهشی و اجرایی این دانشکده قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این بازدید دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر شکری معاونت پژوهشی و فناوری، دکتر افضلیان معاونت آموزشی، دکتر فقیهی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، دکتر خادمی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و مسئولان و برخی از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی به صورت حضوری و سایر اعضای هیات علمی به صورت مجازی شرکت داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، هدف از برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان دانشگاه با اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها را مرور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها و آشنایی هر چه بیشتر با این برنامه‌ها و مطرح کردن مسائل و مشکلات پیش روی آنها در جهت سرعت بخشیدن به حل این مسائل عنوان کرد. وی ضمن بیان اینکه دانشگاه در شرایط کنونی دایر و کارها با همان سرعت و انرژی و با حداکثر توان دانشگاه در حال انجام است، توضیحانی در خصوص نحوه برگزاری جلسات و کلاس ها در طول نیمسال جاری ارائه داد.


دکتر نصیری رئیس دانشگاه در سخنانی به برگزاری نشست‌های هفتگی مشترک مسئولان دانشگاه با اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها پیش از شیوع ویروس کووید 19 اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها با  هدف آشنایی با فعالیت‌ها و عملکرد دانشکده، بررسی موانع و مشکلات و ارائه راه حل برگزار می‌شد که با شیوع ویروس کرونا با وقفه مواجه شد اما از امروز دوره دوم این نشست‌ها پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه، افزود:  پس از شیوع ویروس کرونا و پس از اعمال محدودیت ها، تغییراتی در بعضی از فعالیت‌های دانشگاه صورت گرفت. با توجه به شرایط اخیر امکانات آموزشی و زیرساخت‌های لازم در مقایسه با نیسمال قبل افزایش پیدا کرد و فعالیت‌های پژوهشی با جهت‌دهی تحقیقات به سمت مقابله با کووید 19 پیگیری می‌شود؛ البته فعالیت‌های فرهنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تمامی واحدهای دانشگاهی دایر هستند. 

دکتر نصیری، با اشاره به فعالیت‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی، از برگزاری آزمون بسندگی زبان روسی و انگلیسی که منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود، قدردانی کرد. وی، با تاکید بر تاثیرگذاری فعالیت‌های حوزه علوم‌انسانی کشور در سطح جهان، از پیگیری برنامه‌ها برای افزایش رشته‌های بین‌المللی خبر داد و خواهان مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی در این حوزه شد.

 SBU_9415.JPG
دکتر خاتمی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی ضمن خیرمقدم گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی به جهت گرایش های علمی موجود در این دانشکده و با اتکا به توان و قابلیت‌های 12 گروه علمی فعال، در حوزه پژوهش‌های بین رشته‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه دانشکده، اعضای هیات علمی برجسته و چهره های ماندگار، فصلنامه‌ها، طرح‌ها، برنامه‌های ویژه و مراکز دانشکده ارائه داد و اظهار داشت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی به دلیل عضویت اعضای هیئت علمی این دانشکده در انجمن‌ها و نهادهای علمی، در حوزه تصمیم گیری علمی و جریان سازی‌های فرهنگی نقش بسزایی دارد. 

 

در این جلسه دکتر شکری معاون پژوهشی و فناوری و دکتر افضلیان آموزشی دانشگاه با ارائه توضیحاتی در خصوص جایگاه و انتظاراتی که از دانشکده ادبیات وجود دارد به سوالات و دغدغه‌هایی که توسط اعضای هیأت علمی در این نشست مطرح شد پاسخ دادند و برخی از مسائل و موضوعات نیز موکول به طرح و بررسی در جلسات دیگر دانشگاه شد.

لزوم بازنگری آیین‌نامه تبدیل و ترفیع اعضای هیأت علمی با توجه به تفاوت بین رشته‌های علوم انسانی و سایر علوم،‌ اضافه کردن پیوست علوم انسانی به آیین نامه گرنت دانشگاه، توسعه و تجهیز کتابخانه و راه اندازی و توسعه منابع و کتابخانه دیجیتال، برقراری توازن بین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با فعالیت‌های اجرایی اعضاء، افزودن فهرست مجلات و نشریات تخصصی بین‌المللی شناخته شده و معتبر به لیست مجلات قابل ارزیابی، فراهم آوردن فرصت جذب دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان ممتاز از طریق دادن امتیازات و مشوق‌های لازم، راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی و انسان‌شناسی دانشگاه، توسعه و تجهیز پایگاه پژوهشی و مطالعاتی ویژه باستان شناسی و اعظای تخفیف‌های مالی به دانشجویان شهریه‌پرداز در دوران کرونا از جمله عناوین و موضوعاتی بود در این نشست توسط اعضای هیأت علمی مطرح شد.

 

 

دکتر نصیری، در ادامه از مرکز لومونوسف-رازی مستقر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و همچنین مرکز پژوهشی زبان و ادب شهید محمد رواقی بازدید کرد و با دکتر علی رواقی قرآن‌پژوه، شاهنامه‌پژوه، مصحح و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص پژوهش‌های این مرکز پژوهشی گفتگو نمود و بر همکاری و مساعدت برای تسهیل امور اجرایی و احیای منابع موجود دست‌نویس این مرکز تاکید کرد.

گزارش تصویری

SBU_9438.png

SBU_9456.JPG