بیانیه بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی به مناسب چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس

6865 بازدید

بیانیه بسیج اساتید  دانشگاه شهید بهشتی به مناسب چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس

هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است

امام خمینی(ره)

31 شهریور یادآور ظهور عناد و کینه استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی در قالب جنگ تحمیلی است. جنگی نابرابر و ظالمانه به سرسپردگی و مزدوری رژیم صدام  معدوم.

 دشمنان با خیال باطل خود از فرصت تبعات طبیعی بعد از انقلاب به دلیل  فقدان  انسجام و هماهنگی لازم بین نیروهای مسلح کشور و نیز وجود ناآرامی‌های داخلی در برخی  از نقاط کشور درصدد سوءاستفاده و ضربه زدن به جمهوری اسلامی و درنهایت سرکوب انقلاب اسلامی بودند اما از وجود رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) و مجاهدت و ایثار و ازخودگذشتگی ملت شهیدپرور و شجاع ایران اسلامی غافل بودند.

امام عزیز از همان ابتدا با جمله ملت ایران نباید خیال بکنند که جنگی شروع‌شده و حالا فرض کنید که دست و پای خودمان را گم کنیم نه این حرف‌ها نیست یک‌چیزی آوردند و یک بمبی اینجا انداختند و فرار کردند و رفتند انرژی روحی روانی فوق‌العاده‌ای به ملت و دولت دادند و صدام را یک دیوانه خواندند.

جنگ با تمام سختی‌ها و مشقت‌ها بعد از 8 سال خاتمه یافت و سرآغاز چیدن ثمرات این نعمت برای ملت فرارسید. هشت سال دفاع مقدس باتجربه‌های تلخ و شیرین همراه بود، از دست دادن بهترین فرزندان این ملت و وداع با آن‌ها از تلخ‌ترین تجربیات ملت بزرگ ایران بود، اما ثمره شیرین این مجاهدت و برکت خون پاک شهدا همانا استقلال و بالندگی و ارتقاء قدرت و صلابت ایران اسلامی در منطقه و جهان بوده است. تجربه‌ای که جرات هرگونه تعرض به خاک مقدس ایران اسلامی را از فکر هر دشمنی بیرون کرده است.

امروز ثمرات دوران دفاع مقدس از تجارب نظامی تا مدیریت جهادی در قالب مدیریت علمی و اجرایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کشور را بی‌نیاز و مسائل و معضلات را به گواه آمار و ارقام سازمان‌های جهانی در تمامی عرصه‌ها یکی پس از دیگری از پیش رو برداشته‌ایم،  به گفته امام راحل جنگ نعمت بود. این نعمت الهی کشور را بیمه و ملت را استوار و به برکت خون شهدا درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کرد به‌نحوی‌که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ 8 ساله ما را قوی کرد اگر جنگ 8 ساله نبود این سرداران شجاع، این مردان برجسته، نشان داده نمی‌شدند. در بین ملت بروز نمی‌کردند  و این حرکت عظیم مخلصانه مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.

آری دفاع مقدس یک میدان عملی و اعتقادی برای تمرین مبارزه در عرصه‌های مختلف استقلال، خودباوری، جهاد خودکفایی، تقویت نیروهای مومن و انقلابی بود و به برکت مجاهدت خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان، ایران عزیز از گزند توطئه‌ها درامان مانده و توفیقات جمهوری اسلامی را در منطقه وجهان رقم‌زده که مقاومت در عراق و سوریه و فلسطین ویمن و اخراج امریکا از منطقه تنها بخشی از این نتایج بوده وانشاالله آغاز تمدن نوین اسلامی را نوید می‌دهد.

 

                                         مرکز بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: