در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد:

شتابدهی به حوزه بورس،بانک و بیمه

7380 بازدید

شتابدهنده تخصصی صحرا به عنوان یکی از شتابدهنده های مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی برای توسعه بازارهای مالی کشور، اکوسیستمی فراهم آورده است تا استارت‌آپ‌ها، منتورها و مشاوران، شرکت‌های بزرگ و تخصصی و سرمایه‌گذاران گرد هم آیند تا با هم‌افزایی و مشارکت در این اکوسیستم، فضای مناسبی برای رشد و توسعه کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها فراهم نمایند.

این شتابدهنده اولین فراخوان جذب ایده‌ها و استارتاپ‌های فین‌‌تک در حوزه بورس، بانک و بیمه  خود را اعلام کرده و علاقمندان تا 15 اردیبهشت 1400 مهلت دارند تا طرح های خود را ارسال نمایند.

شتابدهنده تخصصی صحرا در اکوسیستم حمایتی خود فضای فیزیکی کاری، سرمایه اولیه، مشاوره کسب و کار، همکاری و مدیریت تیم ها ، تجاری سازی و سرمایه گذاری نهایی بر اساس مدل های رایج نحوه جبران خدمات را به شرکت های استارتاپ ارائه می دهد .

مراحل پیش شتابدهی،شتابدهی و پسا شتابدهی این شتابنده مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی شامل موارد زیر میشود:

  • ثبت درخوایت پذیرش در سایت https://startup.esahra.ir/home و یا ارسال خلاصه طرح و تیم استارتاپ به آدرس accelerator@esahra.ir
  • بررسی طرح ها توسط کمیته های ارزیاب
  • مصاحبه حضوری و آغاز پیش شتابدهی (تخصیص فضای کاری، مشاوره و منتورینگ)
  • فرایند شتابدهی (تخصیص سرمایه اولیه،کمک به مدیریت طرح ، تیم سازی، کسب مجوزهای اولیه، دسترسی به API  های بازارهای مالی، محصول اولیه)
  • فرایند پساشتابدهی(معرفی محصول به شرکت های زیر مجموعه و شرکاء تجاری، ثبت شرکت  و تسهیم سهام، تبلیغات و پشتیبانی محصول)
  • تجاری سازی (کمک به رشد و توسعه شرکت، ساختار سازی،امور مالی و حسابداری،امور حقوقی)

حوزه اصلی شتابدهنده تخصصی صحرا بورس، بانک و بیمه است و با استارتاپ های حوزه فین تک در بخش های وام دادن،بانکـــــــداری،مشاوره مالی،امور بیمه، سرمایه گذاری،خدمات پرداخت،تسهیل معاملات در بازار سرمایه،انتقال پول و ارزهای رمزگذاری شده  فعالیت می کند.

کارگزاری ها، بانک ها، بیمه ها، صرافی، لیزینگ، مشاوره سرمایه گذاری، رتبه‌بندی و سبدگردانی  از جمله صنایع مختلف مالی هستند که با این شتابدهنده همکاری می کنند.

گفتنی است بهره گیری از فناوری های نوین برای بهبود خدمات در بخش های مالی یعنی فین تک ها، منجر به بهبود کیفیت این نوع خدمات در کشورهای مختلف شده است. این فناوری ها می توانند نقش بسیار مهمی در بازارهای مالی و پولی ایفا کنند.

فین تک ها در حوزه های مختلفی چون وام دادن، بانک داری، مشـــاوره مالی، امور بیمه، سرمایه گذاری، خدمات پرداخت، تسهیل معاملات در بازار سرمایه، انتقال پول و ارزهای رمزگذاری شده کاربرد دارند. حوزه های توسعه فین تک وابسته به جغرافیا بوده و در هر کشور بر اساس قوانین و مقررات متفاوت است. در ایران حوزه فناوری های نوین مالی هم مانند سایر حوزه های خدماتی نیازمند توجه است. چرا که راه نرفته زیادی باقیست و عدم توسعه این بخش تبعات گســـترده ای برای توسعه سایر کسب و کارها دارد. بهبود خدمات مالی در حقیقت عامل ارتقای خدمات سایر کسب و کارها اســـت لذا بهره مندی از فین تک ها نه تنها برای خود صنعت مالی مفید است بلکه باعث هم افزایی سایر صنایع با دنیای مجازی خواهد بود.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: