صفحه اصلی
پروژه‌هـای عمرانی دانشگاه شهید بهشتـی افتتاح شد
  • 6967 بازدید

دکترنوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ دوشنبه 24 خرداد1400 با حضور در دانشگاه شهید بهشتی برخی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه را افتتاح نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید بهشتی که با حضور دکترنظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، ساختمان جدید دانشکده معماری و شهرسازی، ساختمان جدید دانشکده علوم شیمی و نفت، سردر شرقی دانشگاه و تصفیه‌خانه پساب فاضلاب خوابگاه ها افتتاح شدند. همچنین کلنگ بلوک جدید خوابگاه خواهران بر زمین زده شد؛ دکتر نوبخت و هیات همراه از برج نوآوری دانشگاه نیز بازدید نمودند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در نشستی با حضور دکتر نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف، اعضای هیات رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده های معماری و شهرسازی و علوم شیمی و نفت و برخی از دیگر میهمانان از جمله اعضای بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: خرسندم امروز شاهد افتتاح پروژه‌های مهمی در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور هستم؛ این پروژه‌ها با تلاش همکاران وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.

دکتر نوبخت، با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی مختلف در طی هفته جاری، تاکید کرد: دولت با وجود تنگناها و خشکسالی مالی، کارهای بزرگی انجام داده است. وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته درخصوص امور جاری و معیشتی مردم اشاره و تصریح کرد: با همین شرایط مالی سخت تا آنجا که برای دولت امکان داشت، اقداماتی در قالب افزایش حقوق برای بهبود معیشت کارکنان دولت و و بازنشستگان محترم صورت گرفت.

دکتر نوبخت، به برنامه‌های دولت در حوزه زیرساختی اشاره کرد و از افتتاح بزرگترین تونل کشور خبر داد و گفت: تونل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به طول 7 کیلومتر در طی ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. کارهای زیرساختی بزرگی به همت فرزندان ملت انجام شده است.

در این نشست، دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ از خدمات شایسته و حمایت‌های صورت پذیرفته توسط سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت: کارهای بسیار ارزشمند در طی هشت سال دوران خدمت دکتر نوبخت در کشور و به ویژه در دانشگاه‌ها انجام پذیرفت که ثمرات آن چشمگیر و ماندنی خواهد بود.

دکتر اطاعت، معاون پشتیبانی، اداری و مدیریت منابع دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات عمرانی صورت پذیرفته در طی سال‌های اخیر در دانشگاه شهید بهشتی ارائه کرد. وی با اشاره به بازسازي ١٢٠ هزار مترمربع از بافت‌هاي فرسوده از جمله خوابگاه‌هاي دانشجويي، آشپزخانه مركزي دانشگاه، ساختمان‌هاي اداري، كتابخانه مركزي، رستوران‌‌ها، تعدادي از دانشكده‌ها و پژوهشكده‌ها، بازسازي و آسفالت خيابان‌ها، نوسازي جداول و بازسازي و نوسازي نود درصد موتورخانه‌هاي پرديس مركزي، گفت: امروز با حضور آقاي دكتر نوبخت معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه، آقاي دكتر نظرپور همكار ارجمند و معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف، رئيس معزز دانشگاه و اعضاي گرانقدر هیات رئيسه، روسای محترم دانشکده‌های معماری و شهرسازی و علوم شیمی و نفت، اعضاي محترم هيئت مديره بنياد تازه تاسيس حاميان دانشگاه شهيد بهشتي و دیگر میهمانان، شش پروژه با هزينه‌اي بالغ بر نود ميليارد تومان افتتاح و به بهره برداري رسيد؛

ساختمان‌هاي جديد دانشكده معماري و شهرسازي، دانشكده علوم شيمي و نفت، طرح تصفيه فاضلاب خوابگاه‌هاي دانشجويي با ظرفيت ٦٠٠ متر مكعب در شبانه‌روز، سردر شرقي دانشگاه، ديوار ضلع شمال شرقي پرديس مركزي به طول ١١٠ متر و ارتفاع شش متر، از جمله طرح هايي بودند که به بهره‌برداري رسيدند. در اين برنامه از برج بزرگ در حال ساخت نوآوري دانشگاه كه مراحل تكميل نهايي را سپري مي‌كند بازديد به‌عمل آمد؛ همچنين مراسم كلنگ‌زني خوابگاه شماره ٧ خيرساز دختران با متراژ ده‌هزار مترمربع به انجام رسيد.

معاون پشتیبانی دانشگاه، با اشاره به اهمیت این طرح‌ها، از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه ها قدردانی نمود و افزود:  هم‌اكنون 9 پروژه فعال با اعتباري برابر با دويست ميليارد تومان در دانشگاه شهيد بهشتي در حال انجام است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن نظرات