صفحه اصلی
برگزاری مسابقات برنامه نویسی ACM نیوبیز در دانشکده
  • 10254 بازدید

برگزاری مسابقات برنامه نویسی ACM نیوبیز در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

مسابقه Newbies2019 در روز پنجشنبه 9 اسفندماه با همکاری گروه ACM و انجمن علمی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر برگزار شد. در مسابقات امسال، 93 شرکت‌کننده در قالب 31 تیم از دانشجویان ورودی 96 و 97 دانشکده‌های مهندسی و علوم کامپیوتر و علوم ریاضی با یکدیگر به رقابت پرداختند. مسابقات نیوبیز هرساله به هدف آشنایی و ارزیابی دانشجویان سال اول و دوم این دو دانشکده در حوزه برنامهنویسی ACM برگزار میشود. تیمهای برگزیده در کمپ تابستانی 98 برنامه‌نویسی ACM دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر شرکت خواهند نمود تا برای مسابقات ملی و بین‌المللی پاییز سال آینده آماده شوند.

از ویژگی‌های مثبت مسابقه در بخش فنی می‌توان به استفاده از نرم‌افزار Domjudge اشاره نمود که در مسابقات جهانی و منطقه‌ای دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و به دلیل قدرت پردازشیِ سرور بسیار قوی در سریع‌ترین زمان ممکن، نتایج کدهای شرکت‌کنندگان را به آنها اعلام میکند. از دیگر ویژگی‌های بخش علمی مسابقه می‌توان به تناسب و تنوع سوالات طراحی شده توسط کمیته علمی اشاره نمود که با به نمایشگذاشتن کاربرد حل مسئله در دنیای امروز، تاثیر شهودی کاربرد کدهای نوشته شده را در حل مسایل، پیش‌روی شرکت‌کنندگان این رقابت قرار میداد. این امر باعث میشود دانشجویان شرکت‌کننده، با ارزیابی توانمندیهای خویش به اهمیت ارتقای مهارت و دانش خود از طریق یادگیری بهتر دروس دانشگاهی در کنار مطالعه و تمرین بیشتر،  پی ببرند.

مسابقه از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا ساعت 15 به طول انجامید. در مراسم اختتامیه، از سه تیم برتر این مسابقه و تیم برتر ورودی 97 با ارائه جوایزی، تقدیر به عمل آمد. گروه ACM دانشگاه شهید بهشتی جزو سه دانشگاه پرافتخار ایران در کسب مجوز حضور در مسابقات جهانی می‌باشد. این گروه در سالهای اخیر در مسابقات ملی و منطقه ای نیز افتخارت زیادی داشته است. 

دانشکده مهندسی وعلوم کامپیوتر acm97-03.png

دانشکده مهندسی وعلوم کامپیوتر acm97-04.png