سامانه درس افزار


سامانه مدیریت در​س‌ها (درس‌افزار)

سامانه مدیریت درس‌ها (درس‌افزار) توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شهید بهشتی​ در راستای توسعه راه‌حل‌های فناوری اطلاعات در تسهیل فرآیندهای آموزشی راه‌اندازی شده است. ویژگی‌های مهم سامانه درس‌افزار در ذیل فهرست شده‌ است.

درس‌افزار یک سامانه مدیریت یادگیری مبتنی بر وب، منبع‌باز و جدید است که دارای تکنولوژی‌های مدرن در طراحی و واسط کاربری ساده است.
استفاده از آن آسان، از لحاظ بصری خوشایند، دارای سازماندهی خوب و در یک کلام کاربرپسند است.
به سادگی یک کلاس درس دیجیتالی برای استاد و دانشجویان پدید می‌آورد.
از نظر سرعت در مقایسه با سایر سامانه‌های مدیریت یادگیری بسیار سریع است.
امکان تعامل هرچه بهتر میان اساتید و دانشجویان را درون و بیرون از سامانه فراهم می‌آورد.
با فراهم آوردن بستری جهت مبادله مواد و منابع درسی،‌ تکالیف، آزمون‌ها، اطلاعیه‌ها و تازه‌های درس موجب صرفه‌جویی در وقت اساتید و دانشجویان می‌گردد.
دانشجویان به سرعت در جریان اطلاعیه‌ها و اخبار مرتبط با هر درس قرار خواهند گرفت.
قابلیت انتقال محتوای یک درس از یک نیم‌سال به نیم‌سال دیگر را به سادگی برای اساتید فراهم می‌آورد.
امکان ارزیابی دقیق دانشجویان در طول یک نیم‌سال را به واسطه تکالیف و آزمون‌های مختلف برای اساتید و دستیاران آموزشی فراهم آورده و بازخورد آموزشی مناسبی جهت آگاهی دانشجو، استاد و حتی والدین ایشان (!) فراهم می‌آورد.
امکان برگزاری آزمون‌ها، امتحان‌های کلاسی و ارائه تکالیف بصورت آنلاین، به سادگی برای اساتید و دستیاران آموزشی فراهم می‌گردد.​​


درس‌افزار برای اساتید

دروس ارائه شده هر استاد در هر نیم‌سال تحصیلی به همراه فهرست دانشجویان درس از سامانه آموزشی گلستان، در سامانه درس‌افزار ايجاد می‌گردد. ليست دروس و دانشجويان پس از پايان مهلت حذف و اضافه هر نیم‌سال تحصیلی نیز به‌روزرساني می گردد.
ورود به سامانه درس افزار مبتنی بر آدرس ایمیل است. دسترسی هر استاد با استفاده از آدرس ایمیل ثبت شده استاد در سامانه پرسنلی و سامانه آموزشی گلستان ایجاد می‌گردد و سپس یک پیغام دعوت‌نامه به همان آدرس ایمیل برای ایشان ارسال می‌گردد. ثبت آدرس ایمیل معتبر در سامانه‌های فوق جهت ایجاد دسترسی به سامانه درس‌‌افزار ضروری است.

اساتیدی که داراي آدرس ایمیل در دامنه sbu.ac.ir (ایمیل بهشتی) هستند، جهت ورود به سامانه درس‌‌افزار مي‌توانند از آدرس ایمیل بهشتی و رمزعبور آن استفاده نمايند. مثال: اگر آدرس ایمیل بهشتی شما prof.example@sbu.ac.ir است در بخش شناسه ورود prof.example‌ و در بخش رمزعبور، رمزعبور ایمیل بهشتی خود را وارد نمایید.

در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال در خصوص سامانه درس‌افزار می‌توانید از طریق میز خدمت اساتید، آن را با گروه پشتیبانی درس‌افزار در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه در میان بگذارید.

چنانچه پس از درج درخواست از طریق میزخدمت اساتید و سپری شدن 48 ساعت کاری، پاسخی از سوی گروه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت نکردید، می‌توانید با شماره تلفن 29902517 جهت پیگیری درخواست خود تماس حاصل فرمایید.


درس‌افزار برای دانشجویان
دروس اخذ شده هر دانشجو در هر نیم‌سال تحصیلی از سامانه آموزشی گلستان، در سامانه درس‌افزار ايجاد می‌گردد. دروس اخذ شده پس از پايان مهلت حذف و اضافه در هر نیم‌سال تحصیلی نیز به‌روزرساني می‌گردد. دانشجویان می‌توانند دروس اخذ شده خود را پس از انتشار درس توسط استاد درس مشاهده نمایند.

ورود به
سامانه درس‌افزار مبتنی بر ایمیل درج شده در سامانه آموزشی گلستان است. دسترسی هر دانشجو به صورت مداوم در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی و در بازه‌های زمانی متوالی در طول نیم‌سال تحصیلی با استفاده از آدرس ایمیل درج شده در سامانه آموزشی گلستان تعریف و به‌روزرسانی می‌گردد. داشتن آدرس ایمیل ثبت شده معتبر در سامانه آموزشی گلستان، جهت داشتن دسترسی به سامانه درس‌افزار الزامی است.

آدرس ایمیل درج شده در سامانه آموزشی گلستان، به عنوان آدرس ایمیل و شماره دانشجویی به عنوان رمزعبور پیش فرض تعیین شده است. لطفا پس از ورود اولیه به سامانه درس‌افزار، رمزعبور خود را تغییر دهید.
در صورت هر گونه مشکل یا سوال در ورود به سامانه درس‌افزار ابتدا آدرس ایمیل ثبت شده در سامانه آموزشی گلستان خود را بررسی و اصلاح نمایید، سپس از طریق میزخدمت دانشجویان بخش گزارش و رفع مشکل درس‌افزار، آن را با گروه پشتیبانی فنی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان بگذارید تا در اسرع وقت پیگیری شود.

چنانچه پس از درج درخواست رفع مشکل یا ارائه سوال از طریق
میزخدمت دانشجویان و سپری شدن 48 ساعت کاری، پاسخی از سوی گروه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت نکردید، می‌توانید با شماره تلفن 29902515 جهت پیگیری درخواست خود تماس حاصل فرمایید.

لطفا توجه فرمایید، پس از برقراری تماس با گروه پشتیبانی مرکز، شماره درخواست میزخدمت از شما پرسیده می‌شود. لذا بدون ثبت درخواست از طریق میزخدمت دانشجویان پاسخگویی میسر نخواهد بود.