صفحه اصلی
موفقیت اعضای هیئت علمی دانشگاه در نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
  • 9294 بازدید

در نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، پلتفرم «دستیار دیجیتال انتخاب آگاهانه محصولات غذایی» رتبه نخست سرویس‌های پایه و خدمات کاربردی را کسب کرد

در این جشنواره که مرداد 1402 برگزار شد، پلتفرم «دستیار دیجیتال انتخاب آگاهانه محصولات غذایی»، رتبه نخست سرویس‌های پایه و خدمات کاربردی بخش هوش مصنوعی را کسب نمود. دکتر پرستو علیخانی و دکتر مجتبی وحیدی‌اصل از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، بنیان‌گذاران این پلتفرم هستند.

 

این دستیار دیجیتال، با هدف ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به محتویات مضر، مفید و فراسودمند محصولات غذایی ایران توسعه یافته است. انتظار می‌رود از این طریق، سبک زندگی سالم را در میان مصرف‌کنندکان ترویج داد تا آگاهانه و مطابق محدودیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. بطورکلی، این پلتفرم با اسکن بارکد محصولات، اطلاعات مفید، مضر و فراسودمند هر محصول غذایی را بلافاصله نمایش می‌دهد؛ امکان مقایسه دو محصول غذایی چهت انتخاب سالم تر وجود دارد؛ امکان هشدار و شخصی‌سازی پردازش اطلاعات محصولات بر اساس محدودیت یا ترجیحات غذایی کاربران (قند-چربی-نمک) فراهم است؛ و سبک انتخاب‌های کاربران پس از هر بار مراجعه به بخش پروفایل تحلیل می‌شود. ضمناً، توصیه محصولات جایگزین سالم‌تر بدون وابستگی به برندهای تولیدکننده غذایی و صرفاً بر اساس امتیاز آن محصول ارائه می‌شود.

اختتامیه نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد. این جشنواره از فروردین سال گذشته به همت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با مشارکت و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات ایران و بزرگترین شرکت های صنعت مخابرات کشور آغاز به کار کرد و در جریان آن، طرح‌ها و ایده‌های متنوعی در حوزه‌های ارتباطات رادیویی، ارتباطات نوری، زیرساخت اطلاعاتی و سرویس‌های پایه و خدمات کاربردی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. در آیین اختتامیه جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای این جشنواره ملی، از ایده‌ها و طرح‌های برگزیده نیز تقدیر شد.

افزودن نظرات