صفحه اصلی
کتاب «طرح ابتکاری کمربند و راه چین» منتشر شد
  • 8000 بازدید

کتاب «طرح ابتکاری کمربند و راه چین» تالیف ون شیانگ ژانگ، آیلن آلن و کریستف لاتمان با ترجمه هادی عظیمی، عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

این کتاب برای نخستین بار در سال 1401 در 415 صفحه در قطع رقعی و در انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده است و با قیمت 1.700.000 ریال عرضه می‌شود.

این کتابی است مفید و مناسب و مشتمل بر مجموعه‌ای از مقالات نوشته تیمی از متخصصین در حوزه‌های ژئوپلتیک، اقتصاد و مدیریت سازمانی پیرامون طرح ابتکاری کمربند و راه (BRI)، از منظرهای مختلف و نگاه‌های تحلیل چندگانه، جنبه‌های مختلف طرح موجود چین به طور گسترده‌ای تشریح و روشن گردیده است و روند آینده توسعه به صورت همه جانبه و دقیق بررسی شده است؛ بنابراین این کتاب برای پژوهشگران، سیاستگذاران و کنشگران طرح کمربند و راه در سطح کلی علاوه بر جنبه آگاهی بخشی، آموزنده است.

از طریق فصول گردآوری شده در این کتاب، ما درک عمیق‌تر و گسترده‌تری از طرح ابتکاری کمربند و راه BRI را آغاز نموده‌ایم. با استفاده از نگاه‌های چند جانبه برای تجزیه و تحلیل رشته‌های دقیق علمی و تحقیقاتی و چشم‌اندازهای کشوری/ منطقه‌ای می‌توانیم این مطلب را دریابیم که هنوز در مورد اینکه BRI چیست، این طرح چه تاثیری بر دیگران خواهد داشت و چگونه به تکامل خواهد رسید، اجماعی حاصل نشده است. با وجود این، آنچه روشن است، این است که BRI تاثیر چشمگیری و معناداری فراتر از منطقه آسیا-پاسفیک خواهد داشت. این طرح از تاثیرات فرهنگی، اجرایی، فیزیکی و اقتصادی برخوردار خواهد بود که در سال های پیش رو احساس خواهد شد.

 

افزودن نظرات