صفحه اصلی
رئیس دانشگاه با دبیران انجمن های علمی دیدار کرد
  • 32554 بازدید

نشست رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با دبیران انجمن های علمی این دانشگاه، 12 اسفند 1402 در سالن شهدای گمنام معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

براساس اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی، این نشست با هدف روشن تر شدن مسیر فعالیت انجمن های علمی و همگام شدن دانشگاه با آن ها و با حضور دکتر آقامیری رئیس دانشگاه، دکتر جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر حمیدی معاون پژوهشی و فناوری و دکتر نخعی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در این نشست دکتر آقامیری ابتدا با تاکید بر فعالیت های تخصصی غیرحرفه ای دانشجویان و شرکت در دوره های کارورزی، ایجاد فضاهای فکری تخصصی و علمی را وظیفه خود دانشجویان و عاملی برای قرار گرفتنشان در مسیر رشد دانست چرا که ایده های جدید و نوآور در بستر چنین فضاهایی بوجود می آیند. وی همچنین مسئولان دانشگاه را به قدم گذاشتن در مسیر اعتماد به فکرهای جدید و مبتکرانه دانشجویان تشویق کرد و از آنان خواست تا با ریسک پذیری بیشتر حمایت های لازم را از جریان های نوآور دانشجویان به عمل آورند.

در ادامه، دبیران انجمن های علمی دانشکده های مختلف دانشگاه از جمله دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، معماری و شهرسازی، ریاضیات و آمار، علوم ورزشی، زیست و بیوتکنولوژی، گروه های زبان و ادبیات و... با بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در انجمن ها از ریاست دانشگاه خواستند تا در جهت رشد و بالندگی هرچه بیشتر جریان های علمی، آن ها را بشنود و حل کردن مشکلاتشان را در اولویت قرار دهد.

 ساماندهی وضعیت مالی انجمن ها و اهتمام برای تخصیص بودجه کافی برای امور آن ها، افزایش قدرت معاونت فرهنگی و اجتماعی در کنترل چالش ها و کوتاه تر شدن چرخه های اداری دانشگاه برای اموری از قبیل مجوز، ورود و خروج مهمانان و...، هماهنگی و سازگاری هرچه بیشتر روسا و مسئولین دانشکده ها با دبیران انجمن های علمی و ایجاد بستری برای رشد و شکوفایی آن ها از مهم ترین دغدغه های مطرح شده توسط دبیران انجمن های علمی در این نشست بود.

دکتر آقامیری در پاسخ به مشکلات مالی انجمن های علمی پیشنهاد داد تا بودجه ثابت و مشخصی برای این انجمن‌ها در نظر گرفته شود تا دانشجویان بتوانند امور خود را به درستی پیش ببرند و مشکلات مادی مانعی برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی آن ها نشود. ایشان همچنین حضور استادان راهنما در انجمن ها و رعایت قوانین و اصول آموزشی زیر نظر مسئولین و روسای دانشکده ها را ضروری دانست و نقش پررنگ آنان را تسهیل کنندگی و راهبری در فعالیت های دانشجویی خواند و افزایش قدرت معاونت فرهنگی در کنترل چالش های بوجود آمده در انجمن ها را تا زمانی ممکن دانست که درگیری سیاسی و حقوقی بخصوصی نداشته باشد.

پس از آن، دکتر حمیدی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در ادامه گفتگو با دبیران انجمن های علمی، استفاده از ظرفیت های این انجمن ها برای ارتباط با صنعت و تولید و ساخت محصولات در این بستر علمی را امری ضروری دانست و از دانشجویان خواست تا در امور علمی و پژوهشی با این معاونت همکاری های لازم را داشته باشند و با ایده های مبتکرانه و جدید خود به پیشبرد اهداف علمی و بالا بردن جایگاه علمی دانشگاه کمک کنند.

در پایان این نشست، به دبیران برگزیده انجمن های علمی دانشجویی در شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت، لوح یادبودی اعطا و از آنان به سپاس تلاش هایشان در پیشبرد اهداف علمی انجمن ها تقدیر شد.

لازم به ذکر است در شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی از تاریخ۲ دیماه الی ۴ دیماه با حضور وزیر علوم برگزار گردید انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی حائز رتبه زیر شدند:

۱)انجمن علمی شهرسازی برگزیده در بخش انجمن آموزش محور گروه هنر و معماری

۲)انجمن علمی شهرسازی شایسته تقدیر در بخش انجمن برتر گروه هنر و معماری

۳) انجمن علمی شیمی شایسته تقدیر در بخش نشریه برتر در گروه علوم پایه(نشریه کیمیاگر)

۴) انجمن علمی علوم تربیتی شایسته تقدیر در بخش کارآفرینی علمی گروه علوم انسانی

۵) انجمن علمی فناوری معماری شایسته تقدیر در بخش اینفوگرافیک سفیر حرکت

افزودن نظرات