اهداف راهبردی حوزه آموزش

1- بهبود مستمر کیفیت آموزش در دانشگاه
​با توجه به چشم‌انداز، یکی از الزامات اساسی کسب جایگاه برتر در میان دانشگاه‌های کشور، ارتقای کیفیت آموزش، به عنوان مهمترین مأموریت دانشگاه است. انطباق با استانداردهای بین‌المللی آموزش، تلاش برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و روش‌های روزآمد آموزشی، بهبود زیرساخت‌های آموزش، برقراری نظم در ایجاد و اجرای برنامه آموزشی و مواردی از این دست، سبب ارتقای کیفیت آموزش و جذب دانشجویان مستعد کشور می‌شود که می‌تواند در این راهبرد مورد توجه قرار گیرد.
2- توسعه و توانمندسازی اعضای هیات‌علمی و به فعلیت در آمدن حداکثر پتانسیل ایشان
​با توجه به مجموعه نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدیدها، نیاز است که دانشگاه یک استراتژی مناسب در حوزه اساتید و هیأت علمی داشته باشد تا با تمرکز بر جذب، تقویت و روزآمدسازی و همچنین مهیا ساختن شرایط، بتواند به صورت کارآمد از توان و ظرفیت آنها بهره‌مند شود. هدف از این استراتژی، ارتقای سطح كيفي، توانمندی‌های علمی و حرفه‌ای اعضای هیأت علمی، ارتقای سطح منزلت اجتماعی و رفاه و همچنین ایجاد و توسعه محیط روانی مناسب برای اعضای هیأت علمی است.
3- ساماندهی (حذف، ایجاد، اصلاح و ترکیب) مستمر رشته‌های دانشگاه
​با توجه به عرضه و تقاضای رشته‌های دانشگاهی، می‌توان گفت یکی از راهبردهای مهم دانشگاه بهشتی در رسیدن به چشم‌انداز، سامان‌دهی رشته‌های دانشگاه است. این ساماندهی؛ اول، تحولات علمی دنیا که رصد مستمر آنها می‌تواند سرخط رشته‌ها و علوم جدید را نشان دهد و دوم، روند نیازها و اقتضاهای فعلی و آتی جامعه را نشان دهد. در نظر گرفتن این دو عامل، به معنای بررسی هر دو طرف عرضه و طرف تقاضای رشته‌های دانشگاهی است.
4- بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویان
​یکی از مهمترین سرمایه‌های دانشگاه، دانشجویان هستند که دانشگاه می‌تواند با آزادسازی این پتانسیل و هدایت آن برای حل مسائل پیچیده جامعه، آموزش و حتی تعامل فکری و عملی در مدیریت و اداره امور آموزشی دانشگاه، خود را به چشم‌انداز آینده نزدیک‌تر کند.
پیوندها:
اهداف راهبردی حوزه پژوهش
اهداف راهبردی حوزه خدمات
اهداف راهبردی حوزه فرهنگ