دویست و دوازدهمین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

53 بازدید

دویست و دوازدهمین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی به ریاست دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه، شنبه 30 تیر 1403 در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی با اشاره به قیام عاشورا، سیره عملی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را دلیل ماندگاری نهضت عاشورا در طول تاریخ دانست.

دکتر آقامیری رئیس دانشگاه، ایام شهادت امام حسین (ع) را تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد عزاداری دوستداران آن حضرت مورد قبول درگاه حق واقع شود. ایشان با اشاره وقایع سیاسی و اجتماعی اخیر، شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید را تسلیت گفت و انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه گزارشی مبسوطی از مهم‌ترین رویدادها و فعالیت‌های دانشگاه طی سه ماه اخیر ارائه داد و از تایید سند تحول دانشگاه شهید بهشتی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

ایشان بر ضرورت تجلیل از سرآمدان و مفاخر دانشگاه تاکید کرد و خواستار مشارکت دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها در برگزاری مراسم تجلیل از چهره‌های شاخص و برتر شاخص شد.

دکتر میرساجدی مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، به مهم ترین انتصابت اخیر در دانشگاه، اشاره کرد و با اهداء لوح تقدیر توسط ریاست دانشگاه از تلاش‌های دکتر فقیهی مدیر سابق دفتر نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت، دکتر حسینی رئیس سابق پردیس زیراب، دکتر فخاری مدیر سابق امور هیئت علمی قدردانی شد و همچنین با اهداء حکم، برای دکتر شکری مدیر امور هیئت علمی، دکتر کرمانیان رئیس پردیس زیراب و دکتر مرادی رئیس پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن در انجام امور و وظایف آرزوی توفیق شد.

  • گــزارش‌هـا و دستــورهـا

در بخش دوم نشست شورای دانشگاه، دکتر مهری حمیدی، معاون پژوهشی و فناوری گزارشی از برون‌دادهای پژوهشی ارائه کرد و وضعیت موجود دانشگاه را در تعداد مقالات، طرح های برون سازمانی، خرید تجهیزات، انتشارات و چاپ کتاب و رتبه‌بندی‌های بین المللی تشریح کرد.

دکتر سعیدی، معاون آموزشی دانشگاه گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه داد و توضیحاتی در خصوص رشته‌های دانشگاه در مقاطع تحصیلی، اساتید مدعو، مجوز رشته جدید و بازنگری برنامه‌های درسی، آزمون و پذیرش، جذب و هدایت دانشجویان استعدادهای درخشان، دانش‌آموختگان، دانشجویان غیرایرانی و سند تحول آموزش ارائه کرد.

دكتر ذوالفقاري، معاون پشتيباني، مالي و مديريت منابع؛ در گزارش خود به وضعیت موجود مهم‌ترین پروژه های عمرانی در دست ساخت دانشگاه اشاره کرد و  توضیحاتی درخصوص جذب نیروی انسانی و مسکن اعضای هیئت علمی ارائه داد.

دکتر شهسواری، مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و گزارش یک ساله این مدیریت را ارائه داد. ایشان کلان پروژه تدوین و اجرای سند تحول دانشگاه شهید بهشتی در افق 1412؛ استقرار و استمرار برنامه بهبود دانشگاه شهید بهشتی و همچنین گردآوری و یکپارچه سازی آمار و اطلاعات دانشگاه را محورهای کلی در فعالیت‌های دفتر ناتک در دوره جدید عنوان کرد.

دکتر احمدی، معاون دانشجویی نیز گزارش عملکرد این معاونت را در سال 1402 وسه ماهه نخست 1403 در حوزه خوابگاه‌ها؛ ادارۀ تغذیه؛ ادارۀ دانشجویان غیر ایرانی و فرصت مطالعاتی؛ ادارۀ خدمات رفاهی؛ کمیته انضباطی؛ مرکز تربیت بدنی؛ اداۀ بهداشت و درمان را تشریح کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: