رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تقدیر از کارمندان نمونه؛

تلاش می کنیم با مدیریت منابع و ارتقای امکانات و تسهیلات رفاهی، فشار بر کارمندان کاهش یابد

4989 بازدید

آیین گرامیداشت روز کارمند، تقدیر از کارمندان نمونه و شایسته تقدیر و تجلیل از بازنشستگان دانشگاه شهید بهشتی، روز سه‌شنبه 27 شهریور 1403 در سالن ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم روز کارمند اگر چه به دلیل مصادف شدن با ماه صفر با تاخیر در ماه ربیع برگزار  شد اما همزمانی آن با میلاد پیامبر مهربانی و امام صادق(ع) و از طرفی روز گرامیداشت شعر و ادب فارسی، باعث شد حال و هوای آن متفاوت از دیگر برنامه ها باشد تا جایی که سخنرانی ها توام با  شعرخوانی شد.

دکتر آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز از این امر مستثنی نبود و ضمن درود به همه شهدا و تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و روز کارمند، شعرهایی در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق(ع) خواند.

 ایشان در ادامه با اشاره به اینکه خدمت رسانی در دانشگاه به خاطر روحیه مطالبه گری دانشجویان متفاوت است، افزود: همکاران ما بیش از اینکه یک کارمند باشند یک شخصیت فرهنگی دارند. از نظر من همه نمونه اند و تلاش می کنیم با مدیریت و ارتقای امکانات و تسهیلات رفاهی فشار کار بر آنها کاهش یابد.

دکتر آقامیری به همه کارکنان دانشگاه خداقوت و خسته نباشید گفت و آرزو کرد که همیشه با عزت و سربلندی زندگی کنند. ایشان ابراز امیدواری کرد با کمک نماینده نهاد رهبری در دانشگاه شرایط را برای اعزام کاروانی از کارمندان برای زیارت به کربلا فرآهم کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی نیز با تبریک اعیاد ماه ربیع گفت: در آیات و روایات آمده است که آدمی لازم است وقتی برای مناجات با خدا، زمانی برای تفکر در آفرینش الهی، زمانی برای محاسبه خود، وقتی هم برای معیشت بگذارد.

ایشان خطاب به کارمندان گفت: در همین زمانی که مشغول خدمت رسانی هستید با مغتنم شمردن وقت طلایی نماز ظهر از آن برای حال معنوی خود استفاده کنید و 15 تا 20 دقیقه را برای خودتان اختصاص دهید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با ذکر روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر می خواهید در فضای کار سازمانی موفق باشید و در کسب و کار و روزی‌تان منفعت بیشتری داشته باشید، در مرحله نخست در کار خود تخصص پیدا کنید؛ امانتدار باشید و همراه با سیاست های مجموعه خود متمایل و همراه باشید.

 دکتر ذوالفقاری معاون پشتیبانی مالی و مدیریت منابع دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه آنچه ائمه از نظر عملی ما را سفارش کردند خدمتگزاری به مردم است افزود: این خدمتگزاری اگر در کنار یک عقیده و دانش پاک باشد بزرگترین کسبی است که انسان بدست می آورد.

ایشان کار کارمندان را به برج مراقبت تشبیه کرد که اگر نباشند دانشجو نمی تواند پرواز کند و ادامه داد: خدمت را هیچ وقت نباید زمین گذاشت مانند نجاری که مدادش را هیچ وقت روی میز نمی گذارد و همراهش است.

دکتر ذوالفقاری اما به اقدامات انجام شده در جهت ارتقای سطح کیفی رفاه کارمندان اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه تکمیلی و تقبل 50 درصدی آن توسط دانشگاه برای کارمندان رسمی در سال گذشته و تحت پوشش قرار دادن بیمه برای نیروهای شرکتی در سال جاری، اصلاح حقوق همکاران پروژه‌ای، تجهیز آی تی، تکمیل ساختمانهای نیمه کاره پردیس شهید عباسپور از جمله این اقدامات است.

وی اما خبرهای خوبی درباره تقویت زیرساخت ها داشت و در این خصوص به تامین سرمایش و برق دانشگاه و به دنبال آن خرید 3 دستگاه ژنراتور تا 10 روز آینده، ساخت هزار و 200 متر مربع سرویس بهداشتی و حمام دانشجویی در خوابگاه‌ها و پیشرفت 75 درصدی آن تاکنون، ساخت و مرمت درگاه ورودی دانشگاه با کمک دانشجویان معماری و اتمام آن در 3 ماه آینده، تکمیل ساخت همکف و طبقه اول ساختمان 6 طبقه نوآوری تا دو ماه دیگر اشاره کرد.

دکتر ذوالفقاری به تامین خوابگاههای متاهلان هم پرداخت و افزود: پس از راه اندازی استخر شهید عباسپور، ساخت  16 دستگاه خوابگاه در این پردیس در حال انجام است.

اما ارزیابی کارمندان نمونه از طریق کیوآرکد اتفاق تازه ای بود که معاون پشتیبانی و مدیریت منابع از آن خبر داد و افزود: در این روش ارزیابی به دنبال شناسایی آن دسته از همکارانی هستیم که دانشجویان به شدت آنها را تقدیر کرده و گمنام هستند.

وی افزود: 10 درصد ارزیابی کارکنان از طریق این سامانه صورت می گیرد.

دکتر جعفری مدیر منابع انسانی و پشتیبانی نیز از اجرای فاز دوم فرآیند سختی کار برای کارکنان دانشگاه در 6 ماه آتی خبر داد و با اشاره به تلاش برای ارتقای وضعیت رفاهی کارمندان افزود: 25 دوره آموزش ضمن خدمت در یک ساله اخیر برگزار شد و بیش از 2 هزار و200 نفر از اعضای هیئت علمی و کارمندان از تفرجگاههایی که دانشگاه در مناطق تفریحی برای آنها در نظر گرفته استفاده کرده اند.

وی درباره مشکل مسکن کارمندان هم گفت:‌ با اقدامات رئیس دانشگاه و معاون پشتیبانی، 133 نفر برای ساخت مسکن در منطقه 22 اعلام آمادگی کرده‌اند و به دنبال گسترش این کار برای سایر کارمندان هستیم.

هم چنین ایشان با تشریح اقدمات صورت گرفته در خصوص بیمه تکمیلی گفت:   در راستای نظارت و ارتقای خدمات بیمه تکمیلی (درمان) این مدیریت در خردادماه ، فرم ارزیابی عملکرد شرکت  بیمه تجارت نو را تدوین و برای نظر سنجی اعضا ارسال نمود و پس از احصاء، بیش از 63% رضایت عملکردی همکاران و بررسی بیش از 10 شرکت منتخب بیمه گذار و نتایج جلسات کارشناسی و در نظر گرفتن پایین ترین سرانه اعلام شده و قبول بالاترین تعهدات اعلام شده، نظر به تاییدیه هیأت رئیسه محترم دانشگاه مقرر شد برای یک سال دیگر قرارداد بیمه تکمیلی  با شرکت بیمه تجارت نو منعقد گردد. ضمناً در همین راستا در پورتال مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی فرم ارزیابی تعبیه شده است و برای همکاران محترم امکان ارزیابی خدمات ارائه شده فراهم شده که ماهانه موارد اعلام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قطعا به هنگام اقدامات لازم و بازخورد متناسب مد نظر، قرار خواهد داده شد.

در ادامه، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی به توافق‌های صورت گرفته برای برخورداری کارکنان ار تسهیلات بانکی هم اشاره کرد و گفت: برای ارتقای فعالیت های رفاهی، طی توافق به عمل آمده با بانک تجارت شعبه دانشگاه شهید بهشتی برای همکاران محترم تسهیلاتی پیش بینی و از فروردین ماه 1403 بر اساس اطلاع‌رسانی و در نظر گرفتن اولویت ثبت‌نام و شرایط درخواست عزیزان به شرح ذیل پرداخت شده است: تسهیلات مرابحه 50 میلیون تومانی با سود 6 درصد و اقساط 24 ماهه برای 50 نفر از کارکنان عزیز و تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود 23درصد و اقساط 36 ماهه برای 63 نفر از اعضای محترم هیئت علمی از محل توافق پرداخت شده  است.

ایشان افزود: این مدیریت تعداد 115 فقره تسهیلات سی میلیون تومانی با سود 2% به اعضای هیئت علمی و تعداد 251 فقره تسهیلات پانزده میلیون تومانی با سود 2% به اعضای غیر هیئت علمی پرداخت نموده است.

سپس در انتهای برنامه تعداد 6 نفر به عنوان کارمندان نمونه، 35 نفر کارمندان شایسته تقدیر، 4 نفر از همکاران شرکتی خدماتی و فضای سبز تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است برای اولین بار تعداد 15 نفر به عنوان کارمندان منتخب توسط همکاران دانشگاه از طریق آرای الکترونیکی که ساز و کار آن توسط مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی طراحی شده بود، برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: