اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» به پایان رسید 

319 بازدید

 اختتامیه اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» با محوریت جذب ایده‌های کارا در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جوامع دانشجویی و با تأکید بر فضاهای خوابگاهی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر، 30 خرداد ماه در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. 


دکتر علی اصغر سعدآبادی دبیرعلمی رویداد راه نو در آیین اختتامیه این رویداد ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی، درباره اهمیت توجه به موضوع اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی ناشی از این معضل در جامعه دانشجویی و بالطبع خانواده ها و بدنه جامعه صحبت کرد. 
سعدآبادی رویداد راه نو را در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد و تقویت حضور اجتماعی نخبگان و جوانان و استحکام بخشیدن به نقش آفرینی ایشان عنوان کرد و افزود: اولین رویداد راه نو پس از پنج مرحله با انتخاب ۸ تیم برتر که در حوزه های مختلفی چون انیمیشن تعاملی، گیمیفیکیشن، هوش مصنوعی و… طرحهای خود را ارائه دادند به ایستگاه پایانی خود رسید.  
در ادامه رویداد دکتر رشید جعفر پور، قائم‌مقام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان رویداد که به موضوعات اجتماعی به خصوص بحث اعتیاد توجه ویژه ای داشتند از همه وزارتخانه ها، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها درخواست کرد به  گردهمایی های این چنینی به عنوان یک اتفاق مهم و موثر بپردازند. 
دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن تشکر از ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی به عنوان شورای سیاستگذاری و هسته مرکزی رویداد تاکید کرد: برای اثربخشی مبارزه با اعتیاد به عنوان یک مساله اجتماعی که بسیاری از افراد جامعه را درگیر کرده است باید از نواوری اجتماعی استفاده کنیم.  
ذوالفقارزاده ادامه داد: در این مسیر به همکاری افراد زیادی احتیاج داریم و می بایست با توان حداکثری در سازمان های تصمیم گیر نقص های موجود و مسائل پیش رو را در نظر گرفته و گام به گام پیش رویم . مسئله مهم بحث مسئولیت اجتماعی در نوآوری اجتماعی است که بدون انجام این مسئولیت  موفقیت در این مسیر میسر نمی‌شود. 
رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» تلاش کرد تا ایده‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه دانشجویان کشور را که در بستر انتخاب آگاهانه فعالان دانشجویی، اعضای کانون‌های یاریگران زندگی و انجمن‌های علمی دانشجویی شکل می‌گیرد، جمع‌آوری کند و با برگزاری دوره‌های آموزشی آن ایده‌ها را پرورش دهد و راهکارهای عملیاتی را که پاسخ‌های پایدار، اثربخش و بهینه‌تر از راهکارهای موجود و مرسوم است، اجرایی کند. 
ایجاد زمینه شتاب بخشی به ایده‌های پذیرش شده در رویداد و تشکیل بانک اطلاعاتی از گروه‌های دانشجویی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد از جمله اهداف این رویداد بود و برگزار کنندگان امیدوار هستند با برگزاری موفق این رویداد، عرصه جدیدی برای حضور مؤثر و هدفمند دانشجویان در امر پیشگیری و مردمی سازی و اجتماعی سازی پیشگیری از اعتیاد ایجاد شود. 
در انتهای مراسم به ترتیب نفر اول ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان به عنوان جایزه دریافت کردند. همچنین از تیم‌های برگزیده با ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، امکان تأمین فضای استقرار برای تیم‌های برگزیده، هدایتگری ارتباط با صنعت و دریافت مجوزها و هدایتگری به سمت تولید انبوده و تجاری‌سازی حمایت می شود.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: