با هدف آشنایی با آخرین یافته‌های تحقیقاتی،

کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های کوانتومی و کاربردها در صنعت برگزار می شود

786 بازدید

کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های کوانتومی و کاربردها در صنعت، سه شنبه و چهارشنبه 8 و 9 خرداد 1403 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. 

دکتر محمد اسماعیل زیبائی، رئیس مرکز پژوهشی و فناوری کوانتوم فوتونیک دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به خبر فوق افزود: مرکزپژوهشی و فناوری‌های کوانتوم فوتونیک و پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به برگزاری کنفرانس بین المللی فناوری های کوانتومی و کاربردها در صنعت نموده است. این کنفرانس‌ بستری را برای استادان، محققان، مدیران علمی کشور و دانشجویان فراهم می‌کند تا با آخرین یافته‌های تحقیقاتی و پیشرفت‌های این حوزه آشنا شوند و فرصت هایی را برای شبکه سازی برای ایجاد همکاری ها فراهم آورند.

وی با تشریح بخش های مختلف کنفرانس کوآنتوم اظهار داشت: این کنفرانس شامل سخنرانی های کلیدی، ارائه ها و کارگاه های آموزشی توسط متخصصان داخلی و بین المللی در این زمینه است که آخرین روندها، فناوری ها و متدولوژی ها در کوانتوم ارائه می دهد. علاوه براین چالش‌های فعلی، روندهای نوظهور و جهت‌های آینده در فناوری های کوانتومی مورد بحث و تبادل قرار می گیرد. همچنین با برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت فناوری کوانتومی می توان بستری برای نمایش آخرین فناوری و محصولات شرکت ها و سازمان ها باشد که فرصتی مناسب برای تجاری سازی بالقوه، همکاری و مشارکت را فراهم می آورد.   علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه کنفرانس quantumphotonicsbu.com مراجعه و یا با شماره 09104342693 دبیرخانه کنفرانس تماس حاصل نمایند.

دبیر اجرائی کنفرانس فناوری های کوانتومی به اهیمت فناوری های کوانتوم اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش روزافزون توسعه فناوری‌های نوین و پیشرفته در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورها، امروزه تصمیم‌گیری به موقع و مناسب در اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌‌های فناورانه از اهمیت زیادی برخوردار شده است. فناوری‌های کوانتومی، به‌عنوان یکی از حوزه‌های نوظهور فناوری، توجه بسیاری از سیاست‌گذاران و همچنین شرکت‌های فناور را متوجه خود ساخته است. سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورهای توسعه‌یافته و مراکز پیشرفته در این حوزه از فناوری، نشان دهنده پتانسیل‌های بسیار خوب تجاری-اقتصادی و همچنین ظرفیت‌های کسب و کار نهفته در آن می‌باشد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که جهان در آستانه انقلاب جدیدی در حوزه فناوری‌های کوانتومی است که همانند انقلاب فناوری‌های دیجیتال و ظهور عصر اطلاعات، تحولات بزرگی در زندگی بشر پدید خواهد آورد. به طوری که پیش‌بینی می‌شود که فناوری‌های کوانتومی، بر توان محاسباتی، امنیت ارتباطات، اندزه گیری و حسگری، پزشکی و سلامت تاثیر چشمگیری داشته باشند. حوزه کوانتوم فوتونیک به عنوان پرچم‌دار فناوری‌های کوانتومی همیشه نقش پررنگی در تبیین و پیشبرد این فناوری‌ها داشته است.  فوتونیک و به‌طور خاص اپتیک کوانتومی یک ابزار ضروری در کاوش و توسعه تکنولوژی‌هایی است که بر اساس مکانیک کوانتومی بناشده‌اند. این حوزه پیشگام در تحقیقات کاربردی در فناوری کوانتومی برای کاربردهای علمی و صنعتی است. کنفرانس های این حوزه می تواند زمینه های مختلفی مانند محاسبات کوانتومی، ارتباطات کوانتومی، حسگری کوانتومی، سنجش کوانتومی و مترولوژی کوانتومی را در برگیرند. بطور مثال فناوری حسگرهای کوانتومی یک زمینه به سرعت در حال پیشرفت با پتانسیل ایجاد انقلاب در صنایع مختلف است.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: