رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی؛

در کنار استادان با تجربه، جوانان عالم و کارآمد هیئت علمی تربیت کنیم

169 بازدید

 مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، سه‌شنبه 27 شهریورماه 1403 با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه و اعضای هیئت علمی این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر آقامیری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استادان درگذشته از جمله آنان که در یک  سال گذشته از میان ما رفتند از جمله دکتر کفائی، دکتر داوودی، دکتر قوام، دکتر ازغندی و دکتر معنوی، برای روح بزرگ این عالمان طلب مغفرت و آمرزش کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه اما با ابراز تاسف از افت جایگاه علوم انسانی تصریح کرد: در حالی که دانشگاه شهید بهشتی به دانشکده‌های علوم انسانی و اجتماعی خود شناخته می شد و در رشته های جامعه‌شناسی، حقوق، اقتصاد، علوم سیاسی و روانشناسی از جایگاه برتر برخوردار بود، اما اکنون با بازنشسته شدن استادان بزرگ در این دانشکده ها بیم آن می رود که جایگاه آنها دتنزل یافته و دچار بحران شوند.

وی یکی از علل این بحران را عدم تربیت و آموزش همزمان نیروی انسانی دانست و با تاکید بر اینکه استادان نباید برای بازنشستگی شتاب کنند، گفت: کمک کنید و راه حل ارائه دهید که چگونه دانشکده اقتصاد و علوم‌سیاسی به دوران اوج خود برگردد. یکی از راه حل ها این است که در کنار استادان باتجربه جوانان عالم و کارآمد هیئت علمی تربیت کنیم.

دکتر آقامیری در ادامه از تلاش های دکتر صمصامی رئیس پیشین دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی تشکر و قدردانی و برای دکتر میراحمدی رئیس جدید این دانشکده آرزوی موفقیت کرد.

دکتر میراحمدی نیز در سخنانی ضمن خداقوت به دکتر صمصامی رئیس پیشین دانشکده، ابراز امیدواری کرد  بتواند پذیرش این مسئولیت را غنیمت شمرده و شرایط مساعدی را فراهم کند تا در خدمت استادان و دانشجویان باشد.

 

​​​​​​​​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: