در راستای نقشه راه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی؛

دومین جلسه کارگروه امنیت غذایی برگزار شد

525 بازدید

دومین جلسه کارگروه امنیت غذایی منتسب به نقشه راه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی به میزبانی مرکز مطالعات سنجش از دور و GIS برگزار شد.

دومین جلسه کارگروه امنیت غذایی منتسب به نقشه راه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی به میزبانی مرکز مطالعات سنجش از دور و GIS برگزار شد. در این نشست که در ادامه مباحث مطرح شده در نشست نخست و ارتباط مستمر اعضا گروه در بستر فضای مجازی است، بر محورهای اصلی در این حوزه و طراحی چهارچوب پیشنهادی برای بستر تحقیقاتی تأکید شد.

کشاورزی، اقتصاد، جامعه شناسی، فن آوری ، محیط زیست و مدیریت امنیت غذایی محورهای اصلی مورد بحث در این بررسی بود که با توجه به شرایط موجود امنیت غذایی یعنی منابع و نیروی انسانی تولید به آن توجه شد.  این محورها بر اساس تخصص اعضا گروه طبقه‌بندی شد تا زمینه ساز فعالیت‌های بعدی در بستر کارگاه و پروژه‌های تحقیقاتی باشد.  همچنین تأکید بر اطلاعات و اخبار روز دنیا در حوزه امنیت غذایی و بررسی استادان فعال در دنیا در این حوزه از جمله موارد مورد بحث در این نشست تخصصی بود.

لازم به ذکر است، اعضا گروه بر همگرایی مطلوب رشته‌های مختلف دانشگاهی و مساله امنیت غذایی تاکید دارند و از این رو مقرر شد برای ملاقات آتی این محورهای مطالعاتی در حوزه امنیت غذایی مورد توجه باشد.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: