دکتر نصیری در اختتامیه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان:

در حوزه علوم پایه دولت باید کمک کند

3929 بازدید

اختتامیه «پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان» با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی؛ دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران؛ دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف؛ مهندس جمیلی رئیس بنیاد جمیلی  و جمعی از نخبگان و صاحب نظران به صورت حضوری و مجازی، سه شنبه 9 آذر 1400 در دانشگاه تهران برگزار شد.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان هرساله با حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی، ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشکده علوم دانشگاه تهران، معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، بنیاد حامیان دانشگاه تهران، با هدف حمایت از ایده‌های جوانان در 5 حوزه علوم پایه (ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی و علوم زیستی) برگزار می‌شود که امسال  دو رویکرد ویژه "ویروس کرونا و هوش مصنوعی" نیز به آن اضافه شد.

نامـگذاری سال ۲۰۲۲ به نام سال علوم پایه

دکتر سعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که در چنین جمع صمیمی و پر انرژی حضور یافتم که نیکوکاری، علم و اخلاق با هم آمیخته شده است. وقتی انسان به علم آمیخته می‌شود بالاتر از ملائک و هم کلام با خداوند می‌شود.

دکتر نصیری به اشاره به نامگذاری سال 2022 به‌نام «علوم پایه»  تاکید کرد: همه می دانیم که علوم پایه گاهی ۵۰ سال طول می کشد تا به ثمر بنشیند. در حوزه علوم پایه دولت باید کمک کند.

 

وی افزود: اخیرا رئیس جمهوری دستور دادند که صندوق علم و نوآوری در شورای عالی عتف تشکیل شود پس باید دولت کمک کند اگرچه بخش خصوصی تا حدودی به این عرصه ورود کرده است.

در این جشنواره، پایان نامه سمانه برجی، دانش‌آموخته دوره مجازی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، به عنوان اثر برگزیده در بخش ایده پردازان حوزه ریاضی و علوم کامپیوتر معرفی شد.

شایان ذکر است، در "پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان" 1532 ایده در سایت جشنواره ثبت شد که در نهایت 313 ایده بررسی شد و ۱۴ ایده در بخش ایده پردازان و چهار تیم در بخش کسب و کار نوپا برگزیده شدند.

نفرات برتر در بخش‌های مختلف این جشنواره با حضور مسئولان علمی و اجرایی تقدیر شدند؛  براساس اعلام مسئولان جشنواره، برگزیدگان جشنواره علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد نیکوکاری جمیلی، از شرایط همراهی تا تجاری‌سازی ایده برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی و اقتصادی کشور نیز بهره‌مند می‌شوند.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: