دومین همایش بین‌المللی اربعین و تمدن نوین اسلامی

15430 بازدید

دومین همایش بین‌المللی اربعین و تمدن نوین اسلامی  به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری دانشگاه های کشور عراق، 6 خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ظرفیت‌های تمدنی اربعین اولین محور این کنگره است که با موضوعات «اربعین ساحت تمرین زیست توحیدی»، «آینده پژوهشی فرهنگی و اجتماعی اربعین»، «اربعین و هویت جمعی پیروان اهل بیت (ع)»، «ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای اربعین»، «اربعین و دیپلماسی عمومی»، «اربعین و رشد و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی»، «اربعین، توسعه گفتمان مکتب اهل بیت (ع) در تعامل با مذاهب اسلامی» و «ظرفیت اربعین در توسعه گفتگو‌های ادیان وحیانی» آماده دریافت مقاله است.

محور دوم کنگره «نمود‌های تمدنی اربعین» با موضوعات «اربعین تجلی فضایل اخلاقی»، «اربعین و سبک زندگی اسلامی»، «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، «اربعین و تولید گفتمان تمدنی برپایه معنویت»، «اربعین و مقاومت اسلامی» و «اربعین و استکبارستیزی و عدالت‌خواهی» است.

محور سوم فراخوان نیز «اربعین، تمدن نوین اسلامی و آرمان شهر مهدوی» با موضوعات «گفتمان‌سازی مهدوی در اربعین»، «اربعین تجلی ارزش‌ها و آرمان‌های مهدوی»، «مهدویت و چشم انداز آن در اربعین با نگاه آینده‌پژوهی» و «چرایی و چگونگی الگوگیری از آرمان شهر مهدوی در پیشرفت فرهنگ اربعین» است.

اعضای هیئت علمی این کنگره از کشور ایران و عراق هستند و علاقه‌مندان تا ۲۵ اردیبهشت برای ارسال مقاله فرصت دارند.

این کنگره ششم خرداد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

مقاله‌ها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قابل دریافت است و علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های خود را به سایت arbaeenconf.com ارسال کنند.

علاقه مندان می توانند برای تماس با دبیرخانه کنگره با شماره‌های ۶۴۵۱۲۳۶۹ با پیش شماره ۰۲۱ و یا شماره ۳۷۱۸۶۷۱۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند و یا با نشانی arbaeenconferences@gmail.com مکاتبه کنند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: