یادداشت ویژه مدیریت امور شاهد وایثارگر به مناسبت 27 تیرماه، روز تجلیل از اسرا و مفقودان

57 بازدید

مدیریت امور شاهد وایثارگر به مناسبت 27 تیرماه، روز تجلیل از اسرا و مفقودان یادداشتی به شرح زیر منتشر کرده است که در ادامه می خوانیم : 

بسمه تعالی 

  عاشورا فرهنگ واژگانی ویژه خود را دارد زیرا فقط حسین(ع) می‌تواند قیام، آزادگی، مظلومیت و اسارت را به زیبایی معنایی دیگر ببخشد فقط از شام غریبان اوست که اسارت سنخیتی با در بند شدن ندارد. اسارت گره می‌خورد به تبیین و به شنیده شدن صدای حقی سربریده در گودال قتلگاه، ازکربلا تا کوفه تا شامات، نه!! تا جهان تا تمام تاریخ. اسارت فریاد آزادگی می‌شود در خطبه‌های زینب، در صدای فاطمه صغری و درکلام امام سجاد (ع). آنان بودند که با دست‌های به بند کشیده، سرافراز و با صلابت، چهره تزویر و باطل را که در پوسته‌ای تحریف شده از دین پنهان شده بود، عیان کردند. اسرای کربلا به آزادی درس آزادگی دادند در مکتب حسین. تنها در فرهنگ عاشوراست که همه چیز حتی اسارت، آزادگی ست.
آنچنان که در دفاع مقدس نیز آزاد مردان ایران اسلامی به مولایشان حسین (ع) اقتدا کردند و دلاورانه جنگیدند و پس از اسارت با تاسی از زینب کبری و امام سجاد (ع) با صبر و استقامت و صلابت از آرمانهایشان دفاع کردند و فرهنگ حسینی بودن و حسینی ماندن را متجلی ساختند.
گرامی باد یاد و نام عزیزان مفقود الاثر که پس از سالها انتظار خانواده¬ها و امید به اسارت شان اما به آغوش خانواده بازنگشتند و نام آنها جاویدالاثر* شد.
 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: