پیام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مناسبت روز معلم

7508 بازدید

 

حجت الاسلام‌ و المسلمین علیرضا رجالی تهرانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در پیامی روز بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفت:

​​​​​​​متن این پیام به شرح زیر است:

​​​​​​​

بسم الله الرّحمن الرّحیم

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ

خدا [رتبه] كسانى از شما را كه ایمان آورده و كسانى را كه دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند.

استاد ارجمند و فرهیخته دانشگاه شهید بهشتی

سلامٌ علیکم

روز دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت معلّمی بزرگ و فرزانه، استاد شهید مرتضی مطهري -رحمة الله علیه- می­باشد که سالهاست دستمایه قدردانی و تجلیل از مقام والای معلّم شده است؛ معلّمی که انسان­ ساز و فرداپرداز است و تکریم و تعظیم مقام رفیع او، تکریم و تعظیم علم است.

استاد شهید مطهري یکی از بارزترین، موفّق­ترین و پیشروترین متفکّران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی فکر، درك زمان، شناخت مسائل فکري، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی، سرآمد هم­عصران خویش بود. او توانست عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیاتبخش از زوایاي مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروي ها و انحرافات صرف نماید.

معلّم نیز، معمار قلبها و باغبان جان هاست و بذر نور در دلها می­افشاند. از اینرو، قدردانی و تجلیل از معلّم، قدردانی از باغبانی است که هر صبح، سبدي از معرفت و صمیمیت با خود به کلاس درس می­برد و با انگشتان مهربان خویش، بر شاخه قلبها، فردایی روشن و پرامید را پیوند می­زند.

و اکنون که جامعه ما بیش از هر زمانی به انسان­هاى مؤمن، پرانگیزه، صبور، امیدوار، با نشاط، خوشبین، علاقه­مند به منافع عمومى، مشتاق به رسیدن به قلّه ­هاى کمال شخصى و جمعى، و انسان­هایى با ابتکار، متفکّر، اهل تحقیق، اهل پیشروى احتیاج دارد؛ و این را چه کسی بهتر از معلّم و استاد بوجود خواهد آورد؟

لذا، به پاس اینکه متعهدانه و عاشقانه به رویشِ فرزندان ایران اسلامی کمر بسته­ اید، عزم و همت بلندتان را ارج نهاده و روز بزرگ معلّم را به شما استاد عزیز تبریک عرض می­ نمایم، و سلامتی و توفیقات روزافزون جنابعالی را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: