رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی:

طرح نوآ سرآغازی برای تحولات 5 سال آینده در پارک‌های علم و فناوری کشور

3023 بازدید

تقویت ایده‌های نو و عملیاتی‌سازی فرایندهای زایشی ازجمله اهداف مهم پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است که با در نظر داشتن مسئله یابی، چاره‌جویی و کمک به عملیاتی سازی، سعی در ارتقای عملکرد اشتغال و برنامه‌های اقتصادی کشور دارد.

به گفته دکتر کوروش پرند، رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی طرح نوآ ازجمله طرحی‌های تازه برخاسته از پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است که در آن از ایده‌های نوآورانه و فناورانه گروه‌های نوآور دانشجویی و گروه‌های فناور دانشگاهی در جهت خلق شرکت‌های دانش‌بنیان و خالق در مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها حمایت می‌شود؛ این طرح در سه مرحله عملیاتی می‌گردد.

وی افزود: در مرحله نخست ایده‌ها توسط شورای راهبردی مراکز نوآوری پایش می‌شود. در مرحله دوم گروه‌های پایش شده به مدت دو ماه تحت تسهیلات مشاوره و آموزش‌های پیش شتاب‌دهی جهت عملیاتی‌سازی ایده نوآورانه و فناورانه قرار می‌گیرند و در مرحله سوم ایده‌های نهایی جهت کاربردی‌سازی در مراکز نوآوری دانشکده‌ها یا پژوهشکده‌ها مستقر و از خدمات پارک برخوردار می‌شوند.

پرند تاکید کرد: الگوی طرح نوا در نوع خود منحصربه فرد است. در اجرای کامل طرح مذکور، پیش‌بینی‌ها گویای تحولی قابل لحاظ در 5 سال آینده در پارک‌های علم و فناوری کشور است.

 

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: