صفحه اصلی
گزارش برگزاری سمینار دانشجویی تاریخ و فلسفه علم
  • 3674 بازدید

سمینار دانشجویی تاریخ و فلسفه علم، با حضور ریاست محترم دانشگاه برگزار شد.

پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، یکشنبه 28 اردیبهشت 93، میزبان دانشجویان علاقمند به تاریخ و فلسفه علم بود. سمینار دانشجویی تاریخ و فلسفه علم که با خیرمقدم گویی و معرفی اهداف پژوهشکده توسط دکتر علم الهدی رئیس پژوهشکده آغاز شد؛ علاوه بر سخنرانی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه، دربردارنده 14 سخنرانی توسط دانشجویان و نیز اعضای هیئت علمی داخل و خارج دانشگاه بود.

سخنران افتتاحیه سمینار، دکتر محمد علی مرادی فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه برلین آلمان، دیدگاه‌های خود را تحت عنوان فلسفه علم از منظر ما ارائه کرد. همچنین دکتر امیر صائمی فارغ التحصیل فلسفه تحلیلی از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، به عنوان سخنران اول از بخش بعدازظهر، و تحت عنوان کارکرد و طبیعت به ارائه نظریات خود پرداخت.

دکتر ابوتراب یغمایی دبیر علمی سمینار نیز به عنوان سخنران میزبان و با عنوان پیشرفت علمی، اجتناب ناپذیر سیاسی، توضیح ناپذیر فلسفی سخنرانی خود را ارائه کرد.

جلسات صبح و بعدازظهر با ارائه مقالات دانشجویی، در چهار پاره (پنل)، و همراه با پرسش و پاسخ تخصصی در خصوص مقالات ارائه شده برگزار شد و سمینار، عصر روز یکشنبه، با ارائه گواهینامه معتبر معاونت فرهنگی دانشگاه، به ارائهدهندگان مقالات و نیز ثبت‌نام کنندگان، به کار خود پایان داد.

افزودن نظرات