صفحه اصلی
مو ضوعات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانشگاه شهید بهشتی
  • 1188 بازدید

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی در نظر دارد تا در جهت اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه طرح‏های تحقیقاتی

(پیوست) را با مضامین فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه شهید بهشتی در قالب مقاله علمی - پژوهشی و یا رساله برای دانشجویان

رشته‏ های علوم انسانی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری عرضه نماید.

شایان ذکر است که دانشجویان بعد از دریافت تائیدیه پروپوزال مرتبط با عناوین پیوست، از مدیریت گروه آموزشی رشته مربوطه

و ارسال آن به گروه مطالعات و ارزیابی اجتماعی و فرهنگی این معاونت، طی دو مرحله به شرح زیر از حمایت مالی برخوردار می‏شوند.

 

 

 

 

مرحله اول : پس از ارائه پروپوزال،  مبلغ بیست میلیون ریال

 

 

 

مرحله دوم : پس از اتمام طرح،  مبلغ سی الی پنجاه میلیون ریال(متناسب با ارزیابی‏های علمی گروه مطالعات و ارزیابی اجتماعی وفرهنگی)

 

 

   
 

عناوین پیشنهادی مرتبط با آسیب ها ، نقاط قوت و ضعف مو ضو عات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانشگاه شهید بهشتی

 
 

ردیف

عناوین

 

1

آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی رفتار *دانشگاهیان در پرداختن به موضوعات : 1-فراغت غیر مفید 2- بحران هویتی3-استعمال مواد مخدر 4- بی تفاوتی اجتماعی5- پرخاشگری

 

2

آسیب شناسی و شناخت فرهنگ گفتگو در جامعه دانشگاهی دانشگاه

 

3

آسیب شناسی و ارزش گذاری فرهنگی معیارهای ازدواج و فرزندآوری در میان دانشگاهیان دانشگاه

 

4

جایگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در برنامه های ساماندهی و توانمند سازی نیروی انسانی دانشگاه

 

5

آسیب شناسی فرهنگی خود ارزیابی و خود سنجی در حوزه فعالیت های دانشگاهی(اساتید، کارکنان،دانشجویان) دانشگاه

 

6

آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی بکارگیری نیرو های کم تجربه در پست های مدیریتی دانشگاه

 

7

 آسیب شناسی و شناخت نحوه مواجهه خرده فرهنگ های قومی با یکدیگر و ارائه راهبرد برای  تعامل تعالی بخش در میان این خرده فرهنگ ها در محیط دانشگاه

 

8

 فرهنگ مدیریت اخلاق / رسانه در دانشگاه و تاًثیر گذاری اجتماعی آن

 

9

میزان آشنایی و تعامل دانشجویان با سامانه های ارتباطی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

 

10

میزان شناخت از مولفه های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در گستره تاریخ ایران / تاریخ اسلام

 

11

چالش های ارتباطی دانشگاه و جامعه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ، صنعت و نیازهای فکری جامعه

 

12

نقش فناوری اطلاعات دانشگاه در جمع آوری داده های اجتماعی و فرهنگی

 

13

بررسی و تحلیل محتوی برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه در بازه های زمانی (1402-1401) و (1401-1400)

 

14

نقش و تاًثیر ساختار سازمانی دانشگاه در فرهنگ سازمانی دانشگاهیان

 

15

 نقش معاونت فرهنگی و اجتماعی در تولید و شناخت مفاهیم جدید فرهنگی

 

16

 سنجش میزان مطالعه در حوزه دین و فرهنگ در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه  در سالهای (1401-1400)

 

17

سنجش میزان شناخت و آشنایی دانشگاهیان از تولیدات فرهنگی و اجتماعی (کتاب،رسانه و ...) در دانشگاه

 

18

 میزان تاًثیر انجمن های علمی در تشکیل و تقویت سرمایه های اجتماعی در میان دانشجویان دانشگاه

 

19

آسیب شناسی فرهنگ نظارت و ارزیابی عملکرد ساختارهای آموزشی، دانشجویی و اداری دانشگاه و تاثیر اجتماعی آن

 

20

آسیب شناسی بکارگیری منابع مالی در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

 

* مراد از دانشگاهیان همه اعضای محترم دانشگاه اعم از دانشجو ، کارمند و اساتید محترم است.

 
 
 
 
 
 
افزودن نظرات