با موضوع مسئولیت اجتماعی و پایداری شهرداری‌ها؛

پروژه پژوهشی مشترک دانشگاه شهید بهشتی و شهرداری تهران افتتاح شد

237 Views

مراسم افتتاحیه پروژه پژوهشی مشترک دانشگاه شهید بهشتی و شهرداری تهران با موضوع مسئولیت اجتماعی و پایداری شهرداری‌ها، روز سه‌شنبه 17 مهرماه سال 1403 در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد.

 

پروژه ظرفیت‌سازی و نیازسنجی مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران و برگزاری دوره کوچینگ و منتورینگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پایداری شهرداری‌ها با حضور دکتر صافی، مدیر همکاری‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر حسین محمودی، عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر پروژه مذکور، جمعی از مدیران و کارشناسان مشارکت‌های اجتماعی مناطق 22گانه شهرداری تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران با همکاری دانشگاه شهید بهشتی با رویکرد حکمرانی خوب شهری و منافع مسئولیت‌اجتماعی سازمانی برآن شده است که برای نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی و پایداری شهرداری تهران با رویکرد استانداردهای بین‌المللی و ملی در گام اول به برگزاری دوره آموزشی و دانش افزایی برای تمامی پرسنل شهرداری تهران اقدام نماید. در این دوره 24 هزار و 960 نفر ساعت به صورت حضوری و 60 هزار نفر به صورت آنلاین مهارت‌های لازم را برای جاری‌سازی مسئولیت اجتماعی و پایداری، فراخواهند گرفت.

دکتر صافی، مدیر همکاری‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه، ضمن برشمردن مزایای مسئولیت اجتماعی سازمانی و ضرورت آن، گام‌های مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت آن را توضیح داد و گفت: اولین و پایه‌ای‌ترین گام، آموزش و ظرفیت‌سازی است که باید در تمام ارکان سازمان‌ها اجرا شود. دانشگاه شهید بهشتی با توجه به توان و ظرفیت برای اجرای دوره‌های مشابه در سازمان‌های مختلف آماده است. 

​​​​​​​در مراسم افتتاحیه علاوه بر دکتر صافی، سیدمحمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر توکل، مدیر امور اجتماعی شبکه 5 صدا و سیما؛  آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت و معدن؛ دکتر احسان پوری، مشاور مسئولیت اجتماعی و رسانه اقتصاد انرژی؛ سیده سمیه رضوی، مدیر اجرایی پروژه و عضو کمیسیون تدوین استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی و دکتر شهیدیان، مدیر واحد مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران سخنان خود را ارائه کردند.

دکتر حسین محمودی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم محیطی و مجری این پروژه ضمن تبیین اهمیت موضوع پایداری و مسئولیت اجتماعی در سازمانهای عمومی و شهرداری‌ها، به تشریح برنامه این پروژه پرداخت و پیام دکتر ربیعی، دستیار اجتماعی رئیس جمهور را قرائت کرد که به دلیل همزمانی با یک جلسه مهم در دولت، امکان حضور نیافت.