رئیس دانشگاه شهید بهشتی در رویداد درهای باز و خطاب به پویندگان راه علم؛

برای موفقیت، تاثیرگذاری و برخورداری از مسئولیت اجتماعی، به علائق خود در انتخاب رشته توجه کنید

26 Views

رویداد درهای باز دانشگاه شهید بهشتی، سه‌شنبه، ۶ شهریورماه همزمان با ایام اعلام رتبه های آزمون سراسری در تالار ابوریحان مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

در این رویداد که در دو بخش برگزار شد، جمعی از داوطلبان ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر تراز 8 هزار و خانواده های ایشان از ساعت 8 تا 10 در نشست عمومی با حضور رئیس دانشگاه و روسای دانشکده‌ها شرکت کردند و با دانشگاه های شهید بهشتی و امکانات و زیر ساختهای آن آشنا شدند. مهمانان در ادامه براساس علاقه‌مندی  در نشست های تخصصی دانشکده‌ها حاضر شدند و ضمن گفت‌و‌گو با اعضای هیئت علمی، اطلاعات جامعی در خصوص رشته های تحصیلی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درسخنانی با معرفی دانشگاه، فضای دانشجویی را برای دانش آموزان تشریح و در این خصوص به 2 نکته حائز اهمیت پرداخت و گفت: از دیرباز دانشجو در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار بود تا جایی که در محافل و بحث های عمومی و اجتماعی خواهان ابراز نظر او بودند. امروزه هم شما باید از جایگاه دانش آموزی به جایگاه مسئول اجتماعی برسید.

وی افزود: رسالت و مسئولیت اجتماعی  با دانشجو بودن روی دوش شما قرار می گیرد و آینده براساس مسئولیتی که امروز بر عهده می گیرید شکل می گیرد. پس دانشجو علاوه بر درس خواندن از مسئولیت اجتماعی هم برخوردار است.

تعارض در انتخاب رشته نکته دیگری بود که دکتر آقامیری به آن اشاره کرد و گفت: گاه بین علائق دانش‌آموز، والدین و در نهایت رشته قبولی تعارض وجود دارد. اگر یک پزشک بی انگیزه تربیت کنیم به مراتب اثرات منفی آن بیشتر از فردی است که تحصیلات دانشگاهی ندارد. دکتر آقامیری به دانش آموزان در شرف ورود به دانشگاه توصیه کرد که در انتخاب رشته و علائق خود دقت داشته باشند که چه رشته ای دوست دارند و با آن آرامش می‌گیرند. او گفت: در ارزشگذاری بین رشته ها تفاوتی نیست. در هر رشته ای که با عشق و علاقه صاحبنظر شوید همان رشته بهترین و قوی ترین رشته است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با تاکید بر جایگاه علوم انسانی در رشد و توسعه جوامع تصریح کرد: در حالی که متاسفانه علوم انسانی را دست کم گرفته ایم کشورهای موفق در حوزه علوم انسانی رشد و سرمایه‌گذاری کرده‌اند چرا که در غیر اینصورت نمی توانستند در صنعت، هوش مصنوعی، نانو تکنولوژی و .... موفق شوند.

دکترآقامیری در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه شهید بهشتی را با 23 دانشکده به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاههای جامع کشور و مامنی مملو از آرامش برای دانشجویان دانست که در رشته های علوم انسانی، هنر، معماری، مهندسی، حقوق، روانشناسی، معماری، اقتصاد، کامپیوتر، هوش مصنوعی، مدیریت و پژوهشکده های لیزر و گیاهان دارویی در جایگاه برترو رتبه یک کشور قرار دارد. وی دانشگاه شهید بهشتی را در رشته های فنی و مهندسی پشتیبان وزارت نیرو و آن را یکی از ویژگی های این دانشگاه عنوان کرد که دانشجویان می توانند بعد از فراغت از تحصیل مستقیما وارد صنعت شوند.

او دانشگاه شهید بهشتی را با 4 هزار خوابگاه پسران و 2 هزار خوابگاه دختران فضایی آرام و دوست داشتنی برای پویندگان علم توصیف کرد که در آن دانشمندان و استادانی با افتخارات جهانی و کشوری به دانشجویان علم می آموزند.  دکتر آقامیری در پایان ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان بتوانند بهترین انتخاب را در بهترین شرایط زندگی و موقعیت داشته باشند.

 

 

​​​​​​​

Share: