دانشگاه شهید بهشتی

سمینار کاربرد دگرسنجی در پژوهش برگزار شد

تاریخ انتشار: 1399/02/27 08:31 ق.ظ

هفدهمین سمینار آموزشی کتابخانه، یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 1399 به همت معاونت پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، بصورت مجازی برگزار شد. در این سمینار مجازی یک ساعته، دکتر امیررضا اصنافی -عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی- در رابطه با کاربرد دگرسنجی در پژوهش به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر اصنافی، در ابتدای سمینار، نکاتی را در خصوص اهمیت پژوهش و نقش آن در توسعه ملی ارائه داد. به اذعان وی، نشان دادن اقتدار علمی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی توسعه‌ای و ساختاری است، برنامه‌ریزی‌هایی که رصد و ارزیابی آن‌ها از منظر ورودی‌ها، فرایندها و محصولات و نتایج، منوط به معرفی شاخص‌ها و نماگرهای ویژه است. در همین راستا، ضرورت و اهمیت شاخص‌های ارزیابی پژوهش نیز مطرح می‌شود. دکتر اصنافی، در ادامه، به اهمیت اثربخشی پژوهش اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، سازمان‌های تحقیقاتی، بودجه خود را زمانی دریافت می‌کنند که بتوانند مستنداتی در خصوص اثربخشی تحقیقات خود ارائه دهند. بر همین اساس، انتظار می‌رود، به جای شمارش صرف تولیدات تحقیقاتی، به سمت اثربخش کردن آن‌ها حرکت کرد. در ادامه سمینار، ضمن تبیین چیستی «دگرسنجه‌ها» و چرایی نیازمندی به آن‌ها، برخی مزایای دگرسنجی، ارائه دهندگان خدمات آن و ابزارهای ارائه دهنده دگرسنجی نیز مورد اشاره قرار گرفت.

 

IMG-20200512-WA0018.jpg 


قسمت پیوست‌ها
 
Sorosh-Icon
کلید واژه ها: سمینار - آموزشی - کتابخانه
منبع خبر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
تعداد مشاهده: 639
اخبار : سمینار کاربرد دگرسنجی در پژوهش برگزار شد
Top

Shahid Beheshti University,دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی

Shahid Beheshti University,دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی