دانشگاه شهید بهشتی

وبینار «ارزشیابی در یادگیری الکترونیکی» برگزار شد

تاریخ انتشار: 1399/02/24 10:25 ق.ظ
 

بیستمین وبینار اشتراک دانش، 22 اردیبهشت ماه 1399 به همت معاونت پژوهشی دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این وبینار یک‌ ساعته، حامد عباسی‌کسانی -دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی- در خصوص ارزشیابی در یادگیری الکترونیکی به ایراد سخنرانی پرداخت.

عباسی‌کسانی، در ابتدای وبینار، برخی از ضعف‌های موجود در فرایند ارزشیابی الکترونیکی، از جمله استفاده از يک شيوه براي ارزشيابي همهيادگيرندگان، عدم توجه به تفاوت فردي، تأکيد بيش از حد بر ارزشيابي پاياني و عدم استفاده از شيوه‌هاي مختلف ارزشيابي را بر شمرد. وی، در ادامه، مباحث خود  را در پاسخ به چهار سؤال چه چیزی را باید ارزشیابی کنیم؟ چرا باید ارزشیابی کنیم؟ چگونه باید ارزشیابی کنیم؟ و چه وقت باید ارزشیابی کنیم؟ ارائه داد. عباسی کسانی، ضمن تعریف و تشریح دو مدل آموزش مجازی همزمان و غیرهمزمان، برخی از ابزارهای ارزشیابی در آن‌ها را معرفی نمود.

به اذعان وی، آزمون، مشاهده رفتار، بحث گروهی، تکالیف گروهی، مصاحبه و ایفای نقش برخی ابزارهای مربوط به ارزشیابی همزمان و پروژه، پوشه کار الکترونیکی، مقاله، تکالیف کتبی، خود ارزیابی و ارزیابی توسط همتایان نیز برخی ابزارهای ارزشیابی ناهمزمان هستند. در پایان وبینار، برخی چالش‌های ارزشیابی الکترونیکی تحت عنوان «فراهم بودن امکان تقلب بنا به ماهیت آموزش مجازی» و «مسئله مربوط به عدم احراز هویت یادگیرندگان» و همچنین اصول ارزشیابی در یادگیری الکترونیکی، مورد اشاره قرار گرفتند.

Sorosh-Icon
کلید واژه ها: وبینار - اشتراک دانش
منبع خبر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
تعداد مشاهده: 565
اخبار : وبینار «ارزشیابی در یادگیری الکترونیکی» برگزار شد
Top

Shahid Beheshti University,دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی

Shahid Beheshti University,دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی