دانشگاه شهید بهشتی
ورود  English
اذان ظهر به افق تهران: 11:49:53

​معرفی کتاب نوآوری باز: پژوهش، مدیریت و عمل

تاریخ انتشار: 1397/08/15 01:13 ب.ظ

 

 
noavari.gif 
 
 
نوآوری باز: پژوهش، مدیریت و عمل
 
گردآوری و تدوین:  جو تید
 
ترجمۀ دکتر محمدصادق خیاطیان‌یزدی و همکاران
 
چاپ اول: 1397، 484 صفحه، قیمت: 450،000 ریال
 
 
 
  نوآوری در گذشته نیازمند اتکا به منابع فکری درون‌سازمانی و تلاش برای توسعة آن‌ها و هم‌زمان، جلوگیری از اطلاع و استفادة نیروهای بیرونی از آن‌ها بوده است. "نوآوری باز" از شرکت‌ها می‌خواهد در کسب‌وکار خود ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی را بیشتر به‌کارگیرند و به دیگر شرکت‌ها هم امکان دهند از ایده‌های بی‌استفادة خود بهره‌مند شوند. شرکت‌ها برای این کار باید مدل کسب‌وکار خود را باز کنند تا ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی به‌سادگی در آن جریان یابند و دانش درونی بیشتری هم به بیرون راه یابد. به همین علت، رویکرد نوآوری باز به‌منظور توسعه و به‌کارگیری فناوری و ایده‌های جدید خارج از سازمان به‌کار می‌رود و به‌منزلة راه‌حلی برای مقابله با تغییرات پرشتاب فناوری و افزایش رقابت‌پذیری جهانی پیشنهاد می‌شود.
 
    این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا کنون در بارۀ نوآوری باز منتشر شده و مجموعه‌ای مناسب از مقالات این حوزه را گرد هم آورده است. گردآورنده و ویراستار این کتاب، پروفسور جو تید، از صاحب‌نظران حوزة مدیریت نوآوری است. او کتاب را در چهار بخش تنظیم کرده است: در بخش اول، با نام «طبقه‌بندی‌ها و حالت‌ها»، به حالت‌های گوناگون نوآوری باز، گونه‌شناسی آن و ایجاد تعادل میان نوآوری باز و بسته پرداخته شده است. بخش دوم، با عنوان «زمینه و عوامل اقتضایی»، نوآوری باز در محیط‌های پویا، مدل مفهومی نوآوری باز برای پروژه‌های توسعة محصول جدید، نوآوری باز در خدمات، به‌کارگیری نوآوری باز در فرایندها و محصولات و مدیریت نوآوری باز در بنگاه‌های چندملیتی را بررسی می‌کند. بخش سوم کتاب، «مطالعات بخش‌ها و صنایع»، اندازه‌گیری اثر نوآوری باز رو به درون در عملکرد خدمات، نوآوری در زیست‌بوم تلفن‌های هوشمند، دیدگاه پویا در برابر نوآوری باز و تفاوت‌های بین‌صنعتی در اجرای نوآوری باز را دربر می‌گیرد. بخش پایانی کتاب، با نام «محدودیت‌ها و قیدهای نوآوری باز»، انتقادهایی به نظریة نوآوری دارد؛ اینکه چرا نوآوری باز شامل ایده‌های قدیمی در قالبی جدید است، چرا برخی سازمان‌ها بیشتر از نوآوری باز منتفع می‌شوند، پویایی‌های مثبت و منفی در نوآوری باز چیستند.
 
 
 

 

Sorosh-Icon
کلید واژه ها:
منبع خبر مرکز نشر آثار علمی دانشگاه
تعداد مشاهده: 151
 

Shahid Beheshti University,دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی